Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km

 

  • Prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti o 38 km díky akumulátorovému modulu Li-Ion s vyšší hustotou energie
  • Optimální aerodynamika masky chladiče snižuje odporové síly
  • Silnější pružiny brzd potlačují drhnutí při brzdění
  • Prodej v České republice zahájen – k dostání s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia

 

Praha, 17. května 2017 – Automobilka Kia představila sérii opatření ke zvýšení efektivity elektromobilu Soul EV, jejichž výsledkem je prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti uvedeného vozu. Akumulátorový modul elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu, což se odrazilo v prodloužení dojezdu o 18 % z 212 na 250 km*. K celkově vyšší účinnosti přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.

 

Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe: „Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia, který si nachází stále vyšší oblibu u evropských zákazníků hledajících ekologický vůz s nápadným designem. Prodeje tohoto modelu během prvního letošního čtvrtletí vykázaly meziroční nárůst o 28 %, a tak přispěly k nepolevujícímu růstu prodeje vozů Kia s vyspělými typy pohonu. Díky změnám modelového provedení 2018 bude tento vůz z pohledu zákazníka ještě atraktivnější, zejména díky delšímu jízdnímu dosahu mezi dobíjeními.“

 

Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

 

Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.

 

Vyšší kapacita modernizovaného akumulátorového modulu a prodloužení dojezdu o 18 %
Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh).

 

Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

 

S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.

 

Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí. Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.

 

Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie. Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu astavu nabití akumulátoru.

 

Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto™ i Apple CarPlay™, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple. Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple. Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.

 

Cena elektromobilu Soul EV v České republice
V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.

 

KIA SOUL EV – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

Karoserie a podvozek
Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Elektromotor o výkonu 81,4 kW, napájený Li-Ion akumulátorovým modulem o kapacitě 30 kWh; pohon předních kol prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

Elektromotor
Typ  Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem
Napětí  375 V
Max. výkon 81,4 kW (111 k) při 2730 až 8000 ot/min
Max. točivý moment 285 Nm při 0 až 2730 ot/min

 

Vysokonapěťový akumulátorový modul
Typ lithium-polymerový
Napětí  375 V
Kapacita   30 kWh
Výkon  90 kW
Kapacita 80 Ah
Palubní dobíjení6,6 kW
Hustota energie (články]200 Wh / kg

 

Podvozek a odpružení
VpředuPlně nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. Příčný zkrutný stabilizátor
Vzadu Kliková náprava s příčnou torzní tyčí (CTBA), samostatné vinuté pružiny a plynové tlumiče

 

Řízení
Typ Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem na sloupku volantu
Zpřevodování/počet otáček volantu15,7:1 / 2,85 mezi kraj. polohami
Poloměr otáčení    5,3 m

 

Brzdy
Vpředu300 mm kotoučové s odvětráváním
Vzadu284 mm kotoučové bez odvětrávání

 

Kola a pneumatiky
Standardně16" litá kola, pneumatiky 205/60 R16
Rezerva Sada na opravu pneumatiky

 

Rozměry (mm)
Exteriér
Celková délka
4140
 Celková šířka*
1800
Celková výška 
1593
 Rozvor náprav   
2570
Rozchod kol vpředu
1576
 Rozchod kol vzadu
1585
Převis vpředu 
840
 Převis vzadu  
730
Světlá výška 
151
   
*bez vnějších zpětných zrcátek     

 

Interiér
 
Vpředu 
Vzadu
Výška stropu nad sedákem    
1006 
1003
Prostor pro nohy      
1040 
914
Šířka v úrovni ramen 
1410 
1390
Šířka v úrovni kyčlí  
1352 
1252

 

Velikost zavazadlového prostoru (litry, VDA):
Za1. řadou sedadel 891
Za2. řadou sedadel 281

 

Hmotnost (kg)
Pohotovostní hmotnost 1505 – 1563
Provozní hmotnost  1580 – 1638 (vč. řidiče)
Celková hmotnost 1960

 

Jízdní výkony a dojezd
Maximální rychlost (km/h) 145
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)11,3
Max. dojezdová vzdálenost250 km
Spotřeba energie  143 Wh / km

 

Poznámky pro redaktory
* v kombinovaném cyklu, dle metodiky NEDC

 

Více informací:

Kateřina JOUGLÍČKOVÁ
PR Manager

KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128
Čestlice, Praha - východ
252 43 Průhonice

Tel.: +420 267 188 434
E-Mail: k.jouglickova@kia.cz
www.kia.cz
www.kia-exPress.cz

 
TiskZmensitZvetsit

Fotogalerie

Editovat Album 

  • Fotogalerie
    Kia Soul EV_foto1.jpg
    (JPG, 496 kB)
     
  • Fotogalerie
    Kia Soul EV_foto2.jpg
    (JPG, 386 kB)
     

Informace

Kateřina Jouglíčková, KIA MOTORS CZECH s.r.o.
  Kateřina Jouglíčková
  PR Manager

  KIA MOTORS CZECH s.r.o.
  V Oblouku 128
  Čestlice
  252 43

  Tel: +420 267 188 434
  Fax: +420 267 912 260
  Email: k.jouglickova@kia.cz
 
 

 
TiskZmensitZvetsit