KIA: Technologie aktivního řazení pro hybridní vozidla

 

  • Značka Kia v rámci skupiny HMG vyvinula jako první na světě technologii aktivního řazení pro hybridní vozidla s cílem zajistit rychlé a konzistentní změny převodových stupňů 
  • Celosvětově první technologie z vlastního vývoje zvyšuje efektivitu řazení u hybridních vozidel a již je připravena do sériové výroby
  • Technologie aktivního řazení oproti standardním hybridním převodovkám zkracuje dobu řazení o 30 % a potlačuje klonění vozidla kolem příčné osy o 50 %

 

Praha, 19. července 2019 – Automobilka Kia v rámci skupiny HMG vyvinula jako první na světě technologii aktivního řazení ASC (Active Shift Control). Technická novinka optimalizuje řazení tím, že 500x za sekundu sleduje změny převodových stupňů a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. Nová technologie se postupně představí v budoucích plug-in hybridních a hybridních vozech modelového provedení 2020.

 

ASC využívá výkon elektromotoru ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru z vlastního vývoje, čímž zkracuje dobu přeřazování o 30 %. Technologie ASC kromě toho potlačuje klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % oproti stávajícím hybridním vozidlům, neboť i přes vyšší rychlost řazení zprostředkuje hladší změny převodových stupňů.

 


Celosvětově první technologie ASC je pozoruhodnou vývojovou inovací skupiny HMG,“ uvedl Kjang-Džůn Čang, viceprezident a vedoucí skupiny řízení pohonných systémů ze společnosti Kia Motor Group. „Uvedená technologie je novým přístupem k automatickému řazení, neboť jako první využívá elektromotor k regulaci změn převodových stupňů a zlepšuje řazení zásadním zkrácením doby přeřazování ve prospěch hladší jízdy z pohledu cestujících.“

 


Inovace: Nezávisle vyvinutá řídicí logika elektromotoru
Klasická hybridní vozidla používají k řazení hydraulická čerpadla, což však vede k pomalým změnám převodových stupňů a nízké přesnosti řazení. Až doposud se rovněž jako neefektivní ukazují měniče točivého momentu k přenosu elektrického výkonu v rámci hybridního hnacího ústrojí, neboť v průběhu řazení vykazují ztráty energie a kvůli hladšímu chodu vyžadují delší dobu přeřazování.

 


Technologie ASC využívá standardní elektromotor hybridního vozu ke kontrole řazení bez potřeby jakýchkoli dalších komponent. Řídicí jednotka v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů, a zajišťuje tak sladění otáček a efektivity přenosu vstupního a výstupního hřídele, což ve srovnání se stávajícími hybridní vozidly zkracuje dobu řazení.

 



U klasických hybridních převodovek se vyskytují problémy s kloněním vozidla kolem příčné osy, neboť je prakticky nemožné zohlednit taková hlediska jako je stav vozovky nebo změny teploty oleje. Systém ASC však využívá technologii uvnitř elektromotoru, která vyhodnocuje externí i interní podmínky, a napomáhá tak redukovat klonění vozidla kolem příčné osy o 50 %. Jelikož technologie ASC díky optimalizaci řazení potlačuje zbytečné odchylky, lze očekávat, že se zároveň prodlouží životnost měniče.

 

 

Více informací:

Kateřina VAŇKOVÁ JOUGLÍČKOVÁ

PR Manager

KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Jihlavská 1558/21

140 00 Praha 4


Tel.: +420 267 188 434
E-Mail: k.vankova.jouglickova@kia.cz
www.kia.cz
www.kia-exPress.cz

 
TiskZmensitZvetsit

Fotogalerie

Editovat Album 

  • Fotogalerie
    KIA_ASC_foto1.jpg
    (JPG, 66 kB)
     
  • Fotogalerie
    KIA_ASC_foto2.jpg
    (JPG, 834 kB)
     

Informace

Kateřina Jouglíčková, KIA MOTORS CZECH s.r.o.
  Kateřina Vaňková Jouglíčková
  PR Manager

  KIA MOTORS CZECH s.r.o.
   Jihlavská 1558/21,
140 00 Praha 4

 

  Tel: +420 267 188 434
    Email: k.vankova.jouglickova@kia.cz
 
 

 
TiskZmensitZvetsit