Mění se způsob testování emisí a spotřeby paliva, důvodem je zastaralost systému NEDC (známého jako nový evropský jízdní cyklus), který byl zavedený v 80. letech minulého století a vycházel spíše z teorie. Od 1. září musí osobní vozy prodávané v Evropské unii splňovat nové hodnoty spotřeby, které se získávají podle testovacího cyklu WLTP. WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) je celosvětově jednotná testovací norma pro určení spotřeby paliva a emisí a jejím cílem je poskytnout přesnější údaje o vozidle, které lépe odrážejí reálné jízdní podmínky.
Porovnání NEDC a WLTP - výhody postupu WLTP
Nová laboratorní zkouška má poskytovat přesnější představu o spotřebě paliva a emisích CO2 v osobních automobilech. Zde je stručný přehled výhod testovacího cyklu WLTP:
- širší spektrum jízdních situací (městský provoz, hlavní silnice, dálnice)
- delší vzdálenost ujetá během testu
- realističtější hodnoty venkovní teploty
- vyšší průměrná a maximální rychlost
- vyšší průměrný a maximální jízdní výkon
- dynamičtější a typičtější zrychlování a zpomalování
- kratší zastávky
- volitelné výbavy: hodnoty CO2 a spotřeby paliva se udávají pro individuální vozy
- přísnější podmínky nastavení vozidla a měření
- poskytuje nejlepší a nejhorší hodnoty, které zohledňují volitelné prvky dostupné pro podobné modely vozidel
Všechny modely Kia jsou certifikované podle testovacího cyklu WLTP a splňují emisní normu Euro 6d TEMP
Od září 2018 se změnou testování vozidel vstupuje v platnost emisní norma Euro 6c, která upravuje maximálně povolené objemy, resp. hmotnosti emisí na jeden ujetý kilometr. Od roku 2021 vstoupí v platnost ještě přísnější emisní norma Euro 6d. Euro 6d bude v porovnání s Euro 6c rozšířená o měření emisí v cyklu RDE (Real Driving Emissions). V současnosti je však v platnosti už emisní norma Euro 6d TEMP, která je přípravou na emisní normu Euro 6d. Norma Euro 6d se od 6d TEMP liší v odchylce – odchylka mezi WLTP a RDE může být maximálně 110 %, zatímco u emisní normy Euro 6d už jen 50 %. Přechod mezi Euro 6c a 6d TEMP znamená, že za rok musí výrobci všechny svoje motory upravit. To však samozřejmě není z různých technických důvodů úplně možné a jednoduché.
Společnost Kia je odhodlaná prosazovat ekologičtější budoucnost. Od začátku září má všechny nové modely certifikované podle normy WLTP a všechny modely už nyní splňují normu Euro 6d TEMP, čímž je o krok napřed a hrdě deklaruje 5letý plán „Green Goal“ (ekologický cíl), jehož součástí je kromě jiného také rozšíření nabídky úsporných vozidel a neustálý vývoj nových opatření v zájmu ekologičtější jízdy.
„Modelová řada Kia je poháněná paletou hnacích ústrojí, která byla navržena a vyvinuta tak, aby nejen plnila, ale překračovala přísné limity stanovené náročnými emisními normami. Všechny naše modely už dnes splňují emisní normu Euro 6d TEMP a jsou okamžitě dostupné k odběru v autorizované dealerské síti Kia. V třetí generaci modelu Ceed byl představen nový 1,6litrový motor „U3“ CRDi (s přímým vstřikováním se společným tlakovým potrubím) využívající technologii selektivní katalytické redukce (SCR) s aktivním řízením emisí, která výrazně snižuje emise. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic i oxidů dusíku (NOx) v porovnání s dřívějšími vznětovými motory značky Kia.“ uvedla Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manažer společnosti KIA MOTORS CZECH.