Kia Brand Summit: proměna podoby mobility v Evropě

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • Na výstavě „Kia Brand Summit“ značka představuje model EV9 pro Evropu
  • Třítýdenní akce je přehlídkou nejvýznamnějších inovací v oblasti mobility, dobíjení a konektivity
  • Kia pokračuje v odvážné proměně v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility se zaměřením na lidstvo, planetu i ziskovost
  • V globálním měřítku se chce Kia stát přední značkou elektromobility, do roku 2027 uvést celkem 15 elektromobilů a do roku 2030 zvýšit zastoupení elektrifikovaných vozidel v prodejích značky na 55 % (2,38 milionu kusů)
  • V příštích pěti letech Kia celosvětově investuje 22 mld. eur, z toho 45 % cíleně do budoucích obchodních aktivit

Kia během speciálního summitu značky pořádaném v Německu představuje model EV9 pro Evropu, oznamuje poslední novinky týkající se odvážné firemní strategie a prezentuje nejnovější inovace, které značce pomohou proměnit podobu mobility v Evropě, a přispět tak k lepší budoucnosti pro všechny.

Uvedená oznámení navazují na úspěšný strategický „Plán S“ této značky v rámci jejího cíle stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility, podepřené trojicí klíčových pilířů, kterými jsou „lidstvo“, „planeta“ a „ziskovost“. V kontextu těchto pilířů bude Kia usilovat o další zvyšování přidané hodnoty pro zákazníky s využitím zákaznicky zaměřeného přístupu, snižování uhlíkových emisí cestou intenzivnějšího využívání udržitelných materiálů a generování zisku při současném naplňování role zodpovědného firemního občana.

Kia v návaznosti na úspěchy a ocenění svého modelu EV6 dále posiluje své zasazení o elektrifikaci v Evropě prostřednictvím modelu EV9, který v mnohém nastoluje nová měřítka. Neustále se rozšiřující nabídka elektromobilů, které Kia do roku 2027 představí, je klíčem k tomu, aby si Kia v Evropě udržela postavení jedničky na trhu s elektromobily – k tomu přispěje i uvedení modelu EV9 v Evropě poté, co zde Kia dosáhla rekordních tržeb za první kvartál se zastoupením elektrifikovaných vozidel na úrovni 34,9 %.

„Kia v Evropě právě dospěla do elektrizujícího okamžiku, nejen se svými revolučními elektromobily, ale i – jak můžeme vidět na akci Brand Summit – pokrokovými on-line službami, které vylepšují zákaznické zkušenosti a dláždí cestu k dalším řešením trvale udržitelné mobility,“ uvedl Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.

Ve světovém měřítku chce Kia navýšit zastoupení elektrifikovaných vozidel v celkových prodejích na 55 % (2,38 milionu kusů) v roce 2030 a současně se stát přední značkou na poli elektromobility. Za tímto účelem Kia v příštích pěti letech investuje 22 mld. eur, z toho 45 % cíleně do budoucích obchodních aktivit, jako jsou robotika, elektrifikace a autonomní řízení.

Elektrizující okamžik v Evropě

Kia dnes v Evropě dosahuje vůbec nejsilnějšího postavení ve své historii. V roce 2022 Kia v Evropě prodala 542 423 vozidel, meziročně tedy o 7,9 % více. Podíl elektrifikovaných vozidel na těchto prodejích činil 34,9 %. V kontextu plánované proměny značky v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility bude Evropa i nadále hrát klíčovou roli. V příštích sedmi letech chce Kia v Evropě navýšit zastoupení elektromobilů o 28,5 procentního bodu.

Model EV9, postavený na vyhrazené platformě pro elektromobily, přináší technologie, design a funkce, které žádné elektrické SUV této velikosti a charakteru zatím nikdy nenabídlo. Vůz bude disponovat schopnostmi autonomního řízení úrovně 3 včetně pilota pro jízdu na dálnici (HDP) se systémem „AutoMode“ a funkcí jízdy „bez pomoci rukou“ (zpočátku na německém trhu), aby ukázal možnosti budoucího cestování v Evropě. „AutoMode“ je systém na podporu řízení, který bude vylepšován prostřednictvím on-line aktualizací. Kia chce do roku 2026 představit druhou verzi pilota pro jízdu na dálnici (HDP 2), který za určitých podmínek umožní jízdu „bez použití očí“, přičemž konečným cílem do budoucna by mělo být plně autonomní řízení.

EV9 však není jen technologickým zázrakem a novým srovnávacím měřítkem elektrických SUV; je vozidlem s vyšším zastoupením udržitelných a recyklovatelných materiálů, navíc zcela bez použití kůže zvířecího původu. Dále jde o první vůz Kia, který bude podporovat aktualizace prostřednictvím obchodu Kia Connect.

Uvedení modelu EV9 přichází po roce plném ocenění a uznání pro model EV6 i samotnou značku Kia. EV6 získalo nejprestižnější evropské ocenění „Auto roku“, jakož i cenu „Auto roku“ v soutěži 2022 What Car? Awards, stalo se vítězem kategorie soutěže Trophée de L’argus a rovněž za svůj progresivní design získalo ocenění „Nejlepší z nejlepších“ v soutěžním klání Red Dot Design. EV6 se dále stalo vítězem národních mutací soutěže „Auto roku“ v Irsku a Rumunsku, resp. vybojovalo první místo v kategorii luxusních vozů německé varianty soutěže Auto roku. Do několika ocenění iF Design Awards se vloni značce dále podařilo přetavit vlastní designovou filozofii „Spojené protiklady“, nedávno prezentovanou za širokého uznání na Milan Design Week. Sbírku ocenění završuje titul „Výrobce roku“ ze soutěže TopGear.com Awards.

Hybnou silou vize Kia se zaměřením na trvale udržitelnou mobilitu je firemní strategický „Plán S“. Ten zahrnuje urychlení elektrifikace a do roku 2030 navýšení ročních prodejů akumulátorových elektromobilů (BEV) na 1,6 milionu vozidel, kdy se chce značka řadit mezi přední světové výrobce elektromobilů. Součástí strategie je další nasazování technologií palubní konektivity a autonomního řízení do všech nových vozidel, která tak budou připravena na budoucí požadavky podobně jako model EV9. V Evropě má Kia v plánu vyrábět lokálně malé a středně velké elektromobily (od roku 2025 v závodu na Slovensku), které jsou v tomto regionu hlavním tahounem prodejů.

Ruku v ruce s rostoucími počty elektromobilů jde neustále se rozšiřující evropská síť dobíjecích stanic, která díky partnerské spolupráci s Ionity a Digital Charging Solutions (DCS) nabízí zákazníkům přes půl milionu dobíjecích míst ve 28 zemích. Společnost Ionity v loňském roce disponovala sítí 430 dobíjecích parků zahrnujících 1900 dobíjecích míst. V současnosti je ve výstavbě 56 dalších, přičemž do roku 2025 by počet zařízení Ionity měl narůst na více než 1000 se 7000 dobíjecími místy. Na druhé straně DCS nabízí v Evropě přes 500 000 dobíjecích míst, a představuje tak vůbec největší síť dobíjecích stanic v tomto regionu.

Kia se ve svém úsilí o lepší budoucnost nezaměřuje na samotné automobily. Vyspělé schopnosti konektivity modelu EV9 by mohly posílit evropský energetický průmysl prostřednictvím technologie vehicle-to-grid (V2G). Vozidla jako EV9 tak mohou ukládat energii získávanou z obnovitelných zdrojů a dodávat ji zpět do energetické sítě, kdy se akumulátor EV9 de facto stává úložištěm podporujícím širší využívání zelené energie.

Společnost Kia Europe v Německu zahájila partnerskou spolupráci se start-upem encore | DB (spadajícím pod Deutsche Bahn) s cílem vyrábět systémy pro ukládání energie s využitím vysloužilých elektrických akumulátorů demontovaných z vozidel Kia. První zkušební projekt ze společného vývoje byl úspěšně prezentován v srpnu 2022 v Berlíně. Většina akumulátorů Kia je navržena tak, aby umožňovala druhotné využití. S uplatněním těchto akumulátorů pak uvedený start-up po úspěšném zakončení pilotní fáze spustil první dodávky zákazníkům zahrnující energetická úložiště vyrobená z recyklovaných akumulátorů a připravená k praktickému použití.

V Nizozemí Kia spolupracuje na vládní úrovni na projektu Safety Priority Services k poskytování bezpečnostních výstrah účastníkům silničního provozu prostřednictvím přístrojového štítu vozidla nebo jednotky palubní navigace. Cílem uvedeného projektu je posílit mobilitu a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu a současně získat klíčové poznatky uplatnitelné i v dalších zemích.

Udržitelná a propojená budoucnost s prostorem pro jedinečný požitek z jízdy

Za klíčové produktové vlastnosti s potenciálem podpořit budoucí trh mobility a vyvíjet diferencované produkty považuje Kia následující: služby konektivity; technologie autonomního řízení; jízdní schopnosti; a design.

Akcent na trvalou udržitelnost dokládá 34 kilogramů ekologických materiálů, které v modelu EV9 našly uplatnění. Do roku 2030 chce Kia navýšit podíl recyklovaných plastů v nových vozidlech na 20 %. Kia podporuje celosvětově působící ekologickou neziskovou organizaci Ocean Cleanup s cílem těžit odpadní plasty z oceánů. Ty bude Kia opětovně využívat k výrobě příslušenství vozidel (od roku 2024), resp. autodílů (od roku 2026).

Do budoucna pak Kia plánuje postupně snižovat uhlíkové emise, a do roku 2045 tak dosáhnout čisté nuly ve všech fázích hodnotového řetězce (včetně zásobování, výroby, logistiky, vlastního používání automobilů a likvidace po skončení životnosti). Společnost rovněž pracuje na inovacích s cílem zvyšovat hustotu energie v akumulátorech – ve prospěch kratší doby dobíjení, delšího dojezdu a nižší hmotnosti – a zároveň do roku 2026 snížit celkové náklady na akumulátory o 25 % v porovnání s cenami roku 2018.

Nedílnou součástí transformační cesty zaměřené na vývoj softwarově definovaných vozidel (SDV) je konektivita. Cílem je vyvíjet software s integrovaným řízením nejrůznějších systémů a hardwaru k urychlení procesu vývoje vozidel, snížení přidružených nákladů a poskytování služeb přizpůsobených na míru uživatelům vozidel. Podporu pro softwarově definovaná vozidla bude od roku 2025 zajišťovat datový cloud pro propojená vozidla. Ten bude zahrnovat přístup k datově řízeným službám a on-line aktualizacím (OTA), jejichž prostřednictvím budou zákazníci moci aktualizovat vozidla podle osobních potřeb.

Kia chce dále zaměřit své schopnosti na klíčové aspekty konkurenceschopnosti produktů, jako jsou jízdní schopnosti a diferencovaný design. Již zanedlouho bude pro EV9 k dispozici sportovní výbavová linie GT, navazující na sportovní image modelu EV6 GT. Na poli designu bude Kia i nadále zavádět uživatelsky intuitivní design na základě filozofie „Spojené protiklady“.

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech