Sezona Mistrovství České republiky v ecoRally 2025 je uzavřena a přinesla mimořádný úspěch pro značku Kia i českou elektromobilitu. Slavnostní vyhlášení sezóny ČEZ Mistrovství České republiky v ecoRally 2025 a PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally proběhlo ve středu 10. prosince 2025 od 18:00 hodin v prostorách Autoklubu České republiky v Praze. Během oficiálního zakončení sezóny byly oceněny nejúspěšnější posádky roku, mezi nimi i jezdec Marek Tomíšek se spolujezdcem Miroslavem Tomíškem, kteří s vozem Kia EV3 ovládli hodnocení spotřeby energie a stali se nejúspěšnější posádkou sezony v rámci Phoenix Contact poháru spotřeby.
Nejefektivnější posádka sezony ecoRally
Během celé sezony se posádka Marka a Mirka Tomíškových pravidelně umisťovala na nejvyšších příčkách hodnocení spotřeby, které porovnává reálnou spotřebu vozů s jejich oficiální hodnotou WLTP prostřednictvím tzv. Performance Indexu. Právě v této disciplíně byla Kia EV3 dlouhodobě nepřekonatelná – a to i v konkurenci výrazně menších elektromobilů.
Vrchol sezony přišel na 3. Wettern Classic Rally 2025, kde Tomíšek s EV3 zvítězil s Performance Indexem 0,6892 a dosáhl nejnižší spotřeby celého startovního pole – pouhých 11,17 kWh/100 km. V závodě startovalo 15 elektromobilů v rámci ecoRally, přičemž Kia EV3 porazila i vozy z nižších kategorií spadajících do segmentu A a B.
„Sezona 2025 byla velmi náročná, protože tratě vedly přes různé typy terénů i povětrnostní podmínky. Právě proto si vítězství v hodnocení spotřeby s vozem Kia EV3 vážíme o to víc – ukázalo se, že efektivita tohoto modelu je dlouhodobě stabilní,“ říká Marek Tomíšek.
Díky těmto výsledkům si model EV3 i posádka potvrdila dlouhodobou dominanci a definitivně si zajistila celkové vítězství v poháru spotřeby pro sezonu 2025.
Efektivita bez kompromisů
Výjimečné výsledky nebyly dílem náhody. Kia EV3 během sezony absolvovala tratě o stovkách kilometrů a prokázala, že dokáže kombinovat velmi nízkou spotřebu, stabilní jízdní vlastnosti a plnohodnotnou použitelnost v reálných podmínkách. Závody se odehrávaly za deště, v horských oblastech i na sněhu, často na letních pneumatikách, a přesto si vůz zachoval špičkovou efektivitu i bezpečnost.
Například na soutěži Bohemia Eco Energy Regularity zvládla posádka trať dlouhou 662 km s využitím 97 % kapacity akumulátoru, což znamená, že by trasu bylo možné absolvovat bez dobíjení i v soutěžním tempu. V dalších soutěžích se spotřeba běžně pohybovala mezi 10–13 kWh/100 km, a to i při výrazném převýšení tratí.
Český rekord v dojezdu: 857,9 km na jedno dobití
Symbolickým vyvrcholením sezony se stal oficiální pokus o rekord v nejdelším dojezdu elektromobilu na jedno dobití. Vítězná posádka Marek a Miroslav Tomíšek tak potvrdila další výjimečné přednosti modelu Kia EV3. Zápisem do České knihy rekordů, kdy na jedno dobití ujeli s tentýž vozem trasu o délce 857,9 km a protnuli všech 14 krajů České republiky za časový úsek trvající 23 hodin, potvrdili, že moderní elektromobil není omezen pouze na městský provoz.
„Tento výsledek je důkazem, že elektromobilita dnes stojí na kombinaci technologie, strategie a správného stylu jízdy. Kia EV3 ukázala, že i kompaktní rodinné SUV dokáže být extrémně úsporné a současně plně použitelné pro dlouhé vzdálenosti,“ říká Marek Tomíšek, vítěz poháru spotřeby ecoRally 2025.
Elektromobil jako plnohodnotný rodinný vůz
Model Kia EV3 se v sezoně 2025 představil jako vůz, který dokáže obstát nejen v soutěžním prostředí, ale i v roli hlavního rodinného automobilu. Nízká spotřeba, dlouhý dojezd a praktické rozměry z něj činí dostupné řešení pro každodenní provoz i delší cesty.
„Zkušenosti z Mistrovství ČR v ecoRally potvrdily, že potenciál Kia EV3 je výrazně nad rámec oficiálních hodnot WLTP. Úspěchy v sezoně i rekord v dojezdu ukazují, jak velkou roli hraje správná strategie jízdy v kombinaci s efektivní technikou vozu,“ uzavírá Tomíšek.
Sezona 2025 jasně ukázala, že elektromobilita není otázkou budoucnosti, ale současnosti.