Kia EV9 GT oficiálně v Česku: Luxusní elektrické SUV s výkonem 508 koní a tažnou kapacitou 2,5 t

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • Nejvýkonnější SUV Kia: 374 kW (508 k), zrychlení za 100 km/h za 4,6 s
  • Exkluzivní designové prvky – digitální maska, inovativní technologie podvozku
  • Dojezd až 510 km, s pohonem všech kol technologií rychlého dobíjení 800 V
  • Prostorné, luxusní sedmimístné SUV s volitelnou šestimístnou variantou, zavazadlový prostor o objemu až 2 393 litrů a tažná síla 2,5 tuny
  • Nejmodernější asistenční systému, příprava hardwaru na V2X
  • EV9 GT je dostupné za cenu 2 324 980 korun vč. DPH, k objednání již nyní

Kia oznámila ceny a podrobnosti o výbavě nového modelu Kia EV9 GT. Dosud nejvýkonnější SUV značky s výkonem 374 kW (508k) je nyní k objednání a dodávky českým zákazníkům budou zahájeny ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

EV9 GT se od běžné verze EV9 kromě výkonného pohonu liší exkluzivními designovými prvky a speciálními technologiemi, jako je nový „Road Preview Systém“ elektronického řízení tlumičů, který dokáže rozpoznat například výmoly a zajistí odpovídající úpravu tlumení. Na druhé straně EV9 GT jako sedmimístné rodinné SUV – s volitelnou šestimístnou variantou – nabízí stejné výhody jako EV9: od mimořádně prostorného interiéru s komfortem jako v obývacím pokoji, dlouhého dojezdu a krátké doby dobíjení díky 800voltové technologii až po praktické vlastnosti, jako je tažná síla 2,5 tuny (brzděná) a hardwarová příprava pro technologie nabíjení V2X (V2H, V2G)

Základní cena luxusního vozu s pohonem všech kol, který se dodává v téměř kompletní sériové výbavě, je 2 324 980 korun vč. DPH. Stejně jako na každý model značky se i na plně elektrické SUV vztahuje sedmiletá záruka výrobce Kia, která zahrnuje i trakční akumulátor, a sedmiletá aktualizace map navigace Kia. Kia nabízí kupujícím modelu EV9 GT také další výhody. Patří mezi ně financování Kia Select s úrokem již od 3,69 %, servis na 3 roky zdarma, servisní prohlídka, dobíjecí kabel Typ 2 a VIP Asistence.

Vysoká jízdní dynamika, virtuální manuální převodovka, prediktivní tlumení.
EV9 GT dostává čest svému jménu, protože kombinuje sportovní dynamiku s maximálním komfortem a vlastnostmi pro dlouhé vzdálenosti ve stylu grand tourer. Díky točivému momentu 740 Nm zrychluje 5,02 metru dlouhý vůz s pohonem všech kol (motor vpředu i vzadu) z 0 na 100 km/h za pouhých 4,6 sekundy (maximální rychlost: 220 km/h). Akumulátor s kapacitou 99,8 kWh poskytuje dojezd až 510 kilometrů a lze jej dobít z 10 na 80 procent za pouhých 24 minut. Jízdní dynamiku lze měnit v závislosti na preferencích řidiče a vnějších podmínkách prostřednictvím různých jízdních režimů, které lze aktivovat tlačítkem na volantu. Odezva, tlumení, řízení a brzdění jsou optimalizovány pro každý režim. Kromě nastavení „Normal“, „Eco“, „Sport“ a přizpůsobitelné varianty „My Drive“ jsou k dispozici také terénní režimy, které zlepšují výkon SUV na obtížném povrchu („Bláto“, „Písek“, „Sníh“). Klíčem k maximální dynamice je speciální režim „GT“, který lze pohodlně kdykoli aktivovat pomocí neonově zbarveného tlačítka na volantu.

Sportovní zážitek z jízdy lze dále umocnit funkcí „Virtuální řazení“, která působivě simuluje řazení vícestupňové automatické převodovky pomocí haptických, zvukových a vizuálních prvků (není k dispozici v režimu Eco a některých terénních režimech). Řidič může virtuálně řadit pomocí pádel na volantu. Ústřední roli v simulaci hraje systém „Electric Active Sound Design“ (e-ASD) od společnosti Kia, který spolupracuje s prémiovým Sound systémem Meridian, který je standardně součástí vozu EV9 GT.

Kromě výkonného pohonu přispívá k dynamickému a pohodlnému jízdnímu zážitku rozhodujícím způsobem i elektronické řízení tlumičů (Electronic Control Suspension, ECS). Díky plynulé regulaci funkce tlumičů se zvyšuje jak agilita, tak i jízdní komfort. Nový „systém sledování vozovky“, který Kia poprvé používá v kombinaci s ECS, využívá sofistikované senzory a přední kameru k analýze povrchu vozovky před vozidlem, detekuje nerovnosti, jako jsou výmoly, a podle toho optimalizuje tlumení nárazů. Elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD) zajišťuje obzvláště stabilní průjezd zatáčkami tím, že automaticky směruje točivý moment na kola s nejlepší přilnavostí pomocí dynamického vektorování točivého momentu.

Variabilní přední osvětlení, luxusní komfort sezení, ergonomický kokpit
Mezi exkluzivní designové prvky modelu GT patří nová digitální světelná maska využívající technologii Small Cube Projection pro přesné řízení rozptylu světla s možností až pěti světelných režimů. Výrazná 21palcová kola z lehkých slitin a neonově zbarvené přední brzdové třmeny se speciálním nápisem GT, které jasně indikují zesílený brzdový systém. LED osvětlení vpředu, které je standardně propojeno s denními světly a aktivuje se krátkou, ale efektní světelnou show při otevření vozidla, lze individuálně upravit pomocí upgradu dostupného v obchodě Kia Connect Store. Zahrnuje čtyři další vzory osvětlení a také možnost jeho úplné deaktivace a lze si jej předplatit na různá období (6 měsíců, 12 měsíců nebo trvale). K dispozici je sedm barevných provedení: šest metalických odstínů, včetně Panthera Metal exkluzivně pro GT.

Architektura elektromobilu založená na platformě E-GMP a rozvor 3,10 metru umožňují interiér s výjimečnými rozměry, rovnou podlahou a vysokým komfortem ve všech třech řadách sedadel. Sportovní pedály, anatomicky tvarovaná přední sportovní sedadla, sportovní GT volant – 3 ramenný a neonové akcenty specifické pro GT přispívají ke sportovní atmosféře. Najdete je na speciálně navrženém volantu i na černých sportovních sedadlech s potahy z Alcantary®  a kůže, která jsou standardně vybavena jako relaxační sedadla včetně opěrek nohou („prémiová relaxační sedadla“) a lze je při parkování nebo dobíjení polohovat do pohodlné polohy pro ležení. Stejně jako sedadla je i volant elektricky nastavitelný a paměťová funkce ukládá nastavení sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek. Sedadlo řidiče nabízí také masážní funkci. Volitelný šestimístný vůz má také relaxační sedadla ve druhé řadě. Díky velkorysému prostoru si cestující na zadních sedadlech mohou užívat polohu v ležení, i když jsou v této poloze i přední sedadla. Výsuvná police integrovaná do středové konzoly slouží jako malý stolek mezi druhou řadou sedadel v šestimístném voze. Vysoká úroveň komfortu, která je součástí standardní výbavy, zahrnuje vyhřívání a odvětrávání sedadel v prvních dvou řadách (sedmimístná verze: krajní sedadla ve druhé řadě), dvouzónovou automatickou klimatizaci a samostatnou automatickou klimatizaci s ovládacími prvky ve stropě pro druhou a třetí řadu sedadel, a také nabíjecí zásuvky USB-C ve všech třech řadách. Opěradla třetí řady lze elektricky sklápět a zvedat. To znamená, že objem zavazadlového prostoru lze v případě potřeby snadno zvětšit z 333 litrů na 807 litrů (šestimístná verze: 828 litrů). Pokud se aktivuje dálkové uvolnění druhé řady sedadel, objem se zvětší na 2 318 litrů (šestimístná verze 2 393 litrů). Pod kapotou se nachází také zavazadlový prostor o objemu 52 litrů.

V přehledném kokpitu se díky panoramatickému displeji snadno a intuitivně zorientujete. Disponuje grafikou speciálně přizpůsobenou modelu GT a zahrnuje dva velkoformátové displeje digitálního přístrojového panelu a navigačního systému (každý o úhlopříčce 31,2 cm/12,3 palce) a také dotykovou obrazovku o úhlopříčce 13,5 cm (5,3 palce) mezi nimi pro přímé ovládání funkcí klimatizace. Head-up displej promítá důležité informace o jízdě do zorného pole řidiče. Navigační a infotainmentový systém, který lze bezdrátově integrovat s chytrými telefony prostřednictvím Android Auto™ a Apple CarPlay™, lze pohodlně aktualizovat bezdrátově prostřednictvím (OTA) a je kombinován s online službami Kia Connect. Patří mezi ně palubní služba Kia Live, která řidiči poskytuje individuálně přizpůsobené informace, a aplikace Kia Connect, která umožňuje výměnu dat s vozidlem a dálkové ovládání funkcí prostřednictvím chytrého telefonu. Kia Connect zahrnuje také hudební streamovací služby, jako jsou Amazon Music a SoundCloud. Navigační systém zahrnuje také plánovač tras pro elektromobily, který dokáže automaticky plánovat dobíjení, včetně předehřívání baterie v chladných dnech.

Praktické high-tech prvky, plná asistence, pohodlné dobíjení přes Plug&Charge
EV9 GT nabízí mnoho praktických high-tech prvků. Patří mezi ně digitální klíč od auta („Digital Key 2.0“), který umožňuje používat chytrý telefon nebo chytré hodinky jako klíč od vozidla namísto běžného klíče, rozpoznávání otisků prstů, které aktivuje individuální nastavení a profily různých řidičů, a digitální samostmívací vnitřní zrcátko, které slouží jako displej pro obraz ze zadní kamery, když je výhled dozadu omezený. Digitální vnější zpětná zrcátka jsou k dispozici jako volitelná výbava. Praktická je také standardní funkce „Vehicle-to-Load“ (V2L). To umožňuje používat akumulátor jako výkonný zdroj energie 220 V buď prostřednictvím adaptéru na nabíjecím portu, nebo prostřednictvím zásuvky v zavazadlovém prostoru.

Kromě již zmíněných prvků zahrnuje výbava GT také celou řadu nejmodernějších asistenčních systémů. Patří mezi ně Highway Assistant 2.0 s asistencí při změně jízdního pruhu, Front Collision Warning 2.0 s detekcí křížících a protijedoucích vozidel a funkcí vyhýbání se jim, adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go, aktivní asistent sledování mrtvého úhlu s monitorovacím displejem, varování před křížícím provozem za vozidlem s funkcí nouzového brzdění, asistent pro předcházení kolizi s vozidlem za vozidlem, inteligentní asistent rychlosti, asistent pro vystupování, senzory řízený alarm pro osoby s poruchami, adaptivní duální LED světlomety, kamera s prostorovým záběrem a dálkově ovládaný parkovací asistent 2.0 pro dálkově ovládané parkování vjezdu a výjezdu (podélně, kolmo a diagonálně k vozovce). Kromě toho devět airbagů poskytuje cestujícím účinnou ochranu: přední a boční airbagy, středový airbag vpředu, boční airbagy ve druhé řadě sedadel a hlavové airbagy po celé délce sedadla.

Vysoce výkonný elektromobil vděčí za svůj dlouhý dojezd také účinným technologiím rekuperace energie, jako je standardní tepelné čerpadlo, které využívá odpadní teplo z chladicího systému vozidla k regulaci teploty v interiéru, a nejnovější generace inteligentního rekuperačního brzdového systému Kia, který dokáže při zpomalování vozidla přeměnit kinetickou energii na elektrickou. Jeho rekuperační výkon lze měnit pomocí pádel na volantu. Režim i-Pedal nejnovější generace zcela zastaví vozidlo bez sešlápnutí brzdového pedálu. V modelu EV9 GT zůstává aktivní i po restartu vozidla a funguje i při zařazení zpátečky.

Funkce Plug&Charge zajišťuje pohodlné dobíjení automatickou detekcí vozidla na veřejných dobíjecích stanicích. Služba Kia Charge zajišťuje snadný přístup k dobíjecí infrastruktuře: zákazníci mají přístup k více než 970 000 veřejným dobíjecím bodům po celé Evropě prostřednictvím jednoho účtu, včetně téměř 5 500 dobíjecích bodů v České republice.

Přílohy