Kia míří na ECO Energy Rally Bohemia 2018

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

KIA po úspěchu v Českém Krumlově míří na závod České Trophy v ECO Energy Rally v rámci Rally Bohemia 2018

  •  Závod bude probíhat od pátku 29. 6. do neděle 1. 7. 2018
  • Rally pravidelnosti se zúčastní vozy KIA Soul EV a KIA Optima Sportswagon PHEV
  • KIA bude v závodě České Trophy v ECO Energy Rally obhajovat třetí místo z květnového závodu v Českém Krumlově
  • Na posádky bude čekat celkem devět zkoušek pravidelnosti se 112 měřenými kilometry ve dvou etapách

Společnost KIA MOTORS CZECH se ve dnech 29. 6. až 1. 7. zúčastní v rámci Rally Bohemia dalšího závodu ze seriálu Česká Trophy v ECO Energy Rally. Závodu se zúčastní dvě posádky s ekologickými vozy značky KIA. Třetí místo z předešlého závodu seriálu bude obhajovat elektromobil KIA Soul EV s celkovým dojezdem 250 km, který v květnu v Českém Krumlově obstál v nabité konkurenci 32 vozů. Závodní premiéru si potom odbude plug-in hybridní vůz KIA Optima Sportswagon PHEV, který díky vylepšené baterii s kapacitou 11,26 kWh ujede v čistě elektrickém režimu až 62 kilometrů s emisemi na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy (v kombinovaném cyklu NEDC) a který se pyšní kombinovanou spotřebou (NEDC) pouhých 1,4 litru a 12,3 kWh na 100 kilometrů.

KIA se dlouhodobě věnuje rozvoji zelených technologií a v současnosti nabízí na českém trhu už čtyři vozy vybavené elektrickým pohonem, ať už ve formě hlavního nebo přídavného hnacího ústrojí. Ještě letos přitom představíme další hybridní a elektrické modely a do roku 2025 se naše nabídka postupně rozroste až na 16 elektrifikovaných vozů včetně modelu na vodíkový pohon. Českou Trophy v ECO Energy Rally vnímáme jako výbornou možnost propagace zelených technologií přímo v terénu a zároveň jako efektivní formu přímé komunikace s automobilovými nadšenci po celé republice. Samozřejmě věříme, že navážeme na předešlý úspěch elektromobilu KIA Soul EV, ale zde více než kdekoli jinde platí, že důležité je především zúčastnit se,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.

 

Poznámky pro redaktory:

Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia. Zahájení prodeje v České republice odstartovalo v září roku 2014 a roku 2017 přišla modernizace modelu. Soul EV nově nabízí vyšší kapacitu akumulátorového modulu a prodloužený dojezd o 18 % na celkových 250 km. Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion (lithium-polymerový) o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu činí 375 V při současné zvýšené energetické kapacitě 30 kWh. Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Modernizovaný akumulátorový modul je umístěn pod zadní lavici tak, abyvýrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

Optima SW PHEV byla na český trh uvedena v červnu roku 2017 a završila tak modelovu ofenzivu rodiny vozů Optima (tu společnost zahájila v roce 2016 uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan a kombi). Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů umožněným lithium-iontovou polymerovou baterií s kapacitou 11,26 kWh a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC). V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 k při 6000 ot/min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot/min. Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh / 100 km.