Kia ProCeed odhalena - podmanivý ´Shooting brake´

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

Nová Kia ProCeed - podmanivá a v segmentu výjimečná

  • Karoserie „Shooting brake“ v duchu studie Kia Proceed Concept
  • Zavazadelník o objemu 594 litrů – tvary vozu odkazují na karoserie kupé
  • Výkonná pohonná jednotka 1,6 litru T-GDI pro verzi GT; vznětové a zážehové motory pro verzi GT Line
  • Zahájení prodeje v prvním čtvrtletí roku 2019; 7letá záruka ve standardu

Nová Kia ProCeed spojuje podmanivý design s prostorností a všestranností kombi v pětidveřové karoserii shooting brake. Ještě před veřejnou premiérou na Pařížském autosalonu 2018 byl dnes odhalen model ProCeed, který se začne prodávat – výhradně na evropském trhu – počátkem roku 2019.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „ProCeed je vozem představujícím vše, co znamená značka Kia. Jeho nádherná karoserie shooting brake nabízí bezkonkurenční kombinaci designu, prostornosti i všestrannosti, a představuje tak jedinečnou nabídku v segmentu středně velkých rodinných vozů. ProCeed coby vůz zkonstruovaný na evropských silnicích pro evropské motoristy bude radost řídit. Jako vůz produkovaný v Evropě dle nejpřísnějších výrobních norem rovněž nabídne majitelům jistotu v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia.“

Nový ProCeed, jehož název je odvozen od druhé generace třídveřového kupé Kia pro_cee'd, byl navržen, vyvinut a zkonstruován v Evropě. ProCeed, výsledek práce evropských návrhářů a vývojového centra R&D Kia v německém Frankfurtu, se bude vyrábět v žilinském závodu Kia. Na Slovensku bude sjíždět z výrobních linek po boku modelu Kia Ceed, Ceed Sportswagon.

Nejsportovnější karosářská verze řady Ceed - ProCeed se bude nabízet výhradně v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT.

Herrera komentuje: „V rámci rozšířené modelové řady Ceed sehraje ProCeed významnou roli v nepolevujícím růstu značky Kia na evropském trhu. V Evropě se od roku 2006 prodalo přes 1,3 milionu vozů řady Ceed, což jej řadí k jednomu z našich nejlépe prodávaných modelů vedle Sportage. Atraktivita řady Ceed se uvedením verze ProCeed zaručeně zvýší.“

Výroba modelu ProCeed s karoserií shooting brake se spustí v listopadu 2018 a v prvním čtvrtletí roku 2019 se vůz začne prodávat výhradně na evropském trhu. Na model se bude vztahovat tradiční příslib kvality Kia v podobě jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Design

Jedinečná silueta karoserie shooting brake

Nová Kia ProCeed zhmotňuje ducha a atletický charakter hatchbacku Kia pro_cee’d druhé generace. Model ProCeed, konstruovaný jako shooting brake, představuje alternativu k tradičním třídveřovým hatchbackům, neboť spojuje atraktivní proporce s kompaktními rozměry, které napovídají o jeho nekompromisní agilitě. S genetickou výbavou kupé je ProCeed nižší a delší než pětidveřový hatchback Ceed, a dokonce i než kombi s označením Sportswagon. Svůj pozoruhodný vzhled nicméně spojuje s patřičnou všestranností, a zaujme tak jedinečnou, dozadu ostře skloněnou siluetou, jakou nenabídne žádný jiný rodinný vůz.

Komentuje Emilio Herrera: „ProCeed posouvá modelovou řadu Ceed novým výrazným směrem. Tam, kde Ceed Sportswagon vyhrává svojí praktičností, ProCeed nabízí párům nebo mladým rodinám prostornost a všestrannost kombi ve spojení s emotivním designem splývavé karoserie. Když usilujete o jedno či druhé, zpravidla to skončí pouze kompromisem, ale ProCeed je prvním vozem v mainstreamovém segmentu, který nabízí obojí.“

Model ProCeed byl navržen v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod taktovkou Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, resp. Petera Schreyera, prezidenta pro design a vedoucího návrháře.

Gregory Guillaume komentuje: "Zmenšující se evropský trh s třídveřovými hatchback, přinesl otázku nad budoucností modelu pro_cee´d. Pro nás bylo prakticky nemyslitelné, že bychom tento model prostě odepsali. Nebylo to jen jméno, které jsme dali našemu třídveřovému cee'du - znamenalo to mnohem víc než jen to. Model ztělesňoval všechny hodnoty značky Kia - mladistvost, dynamiku a emoce založené na designu.“

Guillaume dodává: "Potřebovali jsme tak znovu objevit pro_cee'd, abychom zajistili, že vše co model představoval, nebylo prostě ztraceno. Museli jsme stvořit vůz, který nejen že bude umístěn na vrcholu současné rodiny Ceed, ale bude i okamžitě identifikovatelný jako nejvíce emocionálně působící model vůbec. Výsledkem je zcela nový strhující ProCeed. "

ProCeed se bude nabízet pouze v provedení GT Line nebo jako vysoce výkonný model GT – evropské týmy návrhářů Kia tudíž mohly vytvořit sebejistou a sportovní karoserii, příslušející nejatraktivnějšímu zástupci celé modelové řady Ceed. Nízký, štíhlý a od pohledu mrštný vůz zaujme odlišným postojem i proporcemi. Ostatně, s pětidveřovým modelem Ceed má společnou pouze kapotu a přední blatníky. Všechny ostatní části karoserie jsou nové a nesou svůj vlastní styl a charakter. ProCeed nicméně zachovává řadu již známých designových motivů Kia, včetně okamžitě rozpoznatelné ‚tváře‘ rodiny vozů Kia. Každou částí své konstrukce odkazuje na podobu současných vozů Kia, ať již se jedná o Ikonickou ‚tygří masku‘, široké spodní otvory sání vzduchu, čelní sklo nebo nenapodobitelnou kombinaci čistých prolisů a zaoblených částí karoserie, typických pro vozy této značky.

Podobně jako u modelu Ceed je přední partie ProCeedu postavena na precizních a lineárních tvarech, včetně LED světel denního svícení připomínajících kostky ledu (již v základní výbavě), s poukazem na vzhled dřívějších modelů Kia GT a GT Line. Nový model si zachovává stejnou šířku 1800 mm jako pětidveřový hatchback Ceed, avšak používá jedinečně tvarovaný přední nárazník.

Z boku se nový vůz inspiruje tvary studie Kia Proceed Concept z roku 2017 a napodobuje jeho siluetu ve formě sklánějící se linie střechy, elegantně navazující na široká ramena zadních blatníků. Po celé délce vozu ubíhají čisté prolisy, vycházející ze světlometů a pokračující až k výklopné zádi s cílem opticky zdůraznit délku vozu. Model zachovává okenní linku z konceptu 2017, včetně ostře zahnuté ‚žraločí ploutve‘ v chromovém provedení, zdůrazňující pozoruhodné křivky střechy. Od sourozenců z modelové řady Ceed i jiných vozů této třídy se nový ProCeed odlišuje ostře skloněným zadním oknem. Zadní okno modelu Ceed Sportswagon svírá úhel 50,9°, zatímco u pětidveřového hatchbacku tento úhel činí 52,4°. U nového modelu ProCeed je zadní okno skloněno ještě více v úhlu 64,2°, představující tak markantní prvek evokující tvary kupé.

Se svojí délkou 4605 mm a delším předním převisem (885 mm) je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi Ceed Sportswagon. Linie střechy s nejvyšším bodem 1422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm. Rozvor náprav 2650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je postaven na stejné platformě ‚K2‘ jako ostatní modely Ceed.

Od ostatních modelů řady Ceed se novinka výrazně odlišuje svojí zádí, inspirovanou uspořádáním studie Proceed Concept z roku 2017. Nový široký zadní nárazník ve spojení s celkově menší výškou propůjčuje vozu asertivní a sportovní postoj, ještě zdůrazněný zdvojenými koncovkami výfuku u provedení GT a GT Line v dynamickém a sportovním duchu. Samotný název ProCeed je hrdě vysázen velkými písmeny uprostřed výklopné zádě, hned pod koncovými LED světly, které se táhnou napříč celou šířkou výklopné zádě – a dodávají tak vozu jedinečný světelný podpis.

Pro nový ProCeed bude od počátku prodeje k dispozici 10 různých odstínů karoserie. Zájemci o ProCeed GT Line si budou moci objednat 17" nebo 18" kola z hliníkové slitiny; pro verzi ProCeed GT budou standardem 18" kola.

Design interiéru a obestavění prostoru

Prostornost kombi a všestrannost kompaktní karoserie shooting brake modelu ProCeed

ProCeed nabídne stejně ergonomickou kabinu jako sourozenci s označením Ceed. Interiér charakterizují vysoce kvalitní a na dotek měkké povrchy, kovové obklady a přístrojová deska s horizontálním uspořádáním.

Uprostřed přístrojové desky je posazen ‚plovoucí‘ dotykový displej systému palubního infotainmentu o úhlopříčce 7"; pod ním najdeme ovládací prvky audio soustavy, vytápění a ventilace. Samotná přístrojová deska je v zájmu ještě lepší ergonomie natočena směrem k řidiči.

Od ostatních verzí modelové řady Ceed se nový ProCeed odlišuje řadou změn evokujících o něco sportovnější atmosféru v kabině. Šedé čalounění střechy provedení Ceed a Sportswagon je nahrazeno černou látkou pro pocit těsnějšího obklopení cestujících; na prazích dveří zase najdeme ozdobné lišty z kovu. Vůz je standardně vybaven zploštělým volantem a v případě provedení s dvouspojkovou převodovkou Kia může řidič používat i nová hliníková pádla řazení pod volantem.

ProCeed dále umožňuje volit mezi různými typy předních sedadel (v závislosti na stupni výbavy) – na všech najdeme prošívané logo ‚GT‘ automobilky Kia. Modely ProCeed GT používají nová sportovní sedadla Kia, která oproti původnímu modelu cee’d GT zaujmou většími a pevnějšími výplněmi v oblasti boků a stehen. Sedadla GT, čalouněná černou kůží a velurem, dekoruje červené prošívání a logo GT. Standardní přední sedadla pro verzi ProCeed GT Line používají výraznější boční čalounění než klasický model Ceed i Sportswagon a jsou čalouněna černou látkou a světle šedou umělou kůží. Zájemci o GT Line si též mohou objednat sedadla v provedení GT se stejnými výraznými polštáři v oblasti boků a stehen jako v případě vysoce výkonného provedení GT, včetně čalounění černou kůží a velurem se šedým prošíváním.

Podvozková platforma u modelu ProCeed jde ruku v ruce s hospodárným obestavěním prostoru, a nabízí tak dostatek místa pro přední i zadní cestující. Nižší linii střechy modelu ProCeed v prostoru zadních cestujících kompenzuje nižší posaz (v porovnání s modely Ceed a Sportswagon), a tak i zde najdeme spoustu místa pro hlavu i pro nohy.

ProCeed nabízí větší zavazadelník než řada tradičních rodinných kombi nižší střední třídy – a dokonce i než řada vozů kombi ve vyšších automobilových segmentech. Zavazadelník modelu ProCeed o objemu 594 litrů (dle metodiky VDA) je o 50 % větší než v případě pětidveřového hatchbacku Ceed. Není zde žádná spodní hrana, což v kombinaci s nižší světlou výškou než kombi Sportswagon znamená pozoruhodně snadnou manipulaci se zavazadly díky nízké nakládací hraně výklopné zádě shooting brake.

Zavazadlový prostor kombi Ceed Sportswagon je nepatrně větší (625 litrů), nicméně ProCeed nabízí tytéž vlastnosti přispívající k jeho všestrannosti, a stává se tak jedním z nejlépe prakticky využitelných modelů ve své třídě. Jedná se např. o zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 40:20:40 s možností jednoduchého sklápění tahem páčky uvnitř výklopné zádě. Sklopením sedadel se vytvoří rovná podlaha zavazadlového prostoru. Do prostoru pod podlahou lze navíc uložit drobnější předměty; v zavazadelníku najdeme i háček na tašky, zabraňující pohybu nákupu či dalších předmětů po podlaze kufru. Inteligentní elektrické ovládání výklopné zádě (výbava na přání) zajišťuje automatické otevírání zavazadelníku při rozpoznání inteligentního klíče ProCeedu v těsné blízkosti zádě – což přijde vhod v situacích, kdy máte ruce plné těžkých zavazadel. V kufru najdeme i síť k zajištění drobných předmětů a také systém kolejnic na podlaze.

Jízda a jízdní chování

Vyvinutý v Evropě pro sebejisté jízdní vlastnosti na všech cestách

Kia ProCeed byla zkonstruována a vyvinuta výlučně pro evropské cesty a evropské řidiče. Evropu charakterizuje – více než kterýkoli jiný kontinent – různorodost jízdních podmínek: rychlé dálnice, alpské serpentiny, ucpaná centra měst a nerovné, někdy nepředvídatelné venkovské cesty. Vývoj modelu ProCeed zohlednil všechna tato prostředí a vůz byl odladěn s cílem nabídnout větší dynamiku, zapojení řidiče do děje i jistotu za volantem, stejně tak jako vyšší jízdní pohodlí na dlouhých cestách než u předchozích generací modelu Ceed.

Každá Kia ProCeed proto standardně používá plně nezávislé zavěšení kol, čímž hází rukavici jiným kompaktním rodinným vozům, které nabízejí vyspělejší zadní zavěšení typu multi-link pouze za vysoký příplatek.

Ačkoli ProCeed používá stejnou soustavu zavěšení jako modely Ceed a Ceed Sportswagon, oproti sourozencům se pyšní jedinečným naladěním podvozku. Má ambice navázat na svůj elegantní design a nabídnout řidičům agilní a bezprostřední reakce řízení, precizní kontrolu pohybů karoserie v zatáčkách i směsici pohodlí a neochvějné stability za vysokých rychlostí.

Světlá výška modelu ProCeed – u provedení GT i GT Line – je o 5 mm nižší než v případě verzí Ceed a Sportswagon, včetně úpravy tuhosti pružin a nastavení tlumičů v souladu s rozměry karoserie shooting brake a kabinou posunutou více vzad. Nad odladěním jízdních vlastností a chování ProCeed GT dohlížel Albert Biermann, šéf testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů Kia.

ProCeed používá tentýž systém plně nezávislého zavěšení kol jako model Ceed. S ohledem na jedinečný charakter modelu ProCeed v rámci řady Ceed však tento model absolvoval další jemné odladění geometrie zavěšení. Vývojáři Kia se zaměřili na zvýšení agility a odezvy soustavy zavěšení při zachování typického uvolněného charakteru, který zákazníci očekávají od karoserie shooting brake, lákající k dálkovým trasám. Díky soustavě zavěšení odladěné s ohledem na delší karoserii a kabinu posunutou dozadu jsou jízdní vlastnosti ProCeedu stejně atraktivní a sebejisté na nerovných venkovských cestách jako na dálnicích.

Konstrukce provedení ProCeed GT probíhala pod vedením Alberta Biermanna, šéfa testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů automobilky Kia. Vůz absolvoval dodatečných šest měsíců testování s cílem zdokonalit jízdní agilitu v zatáčkách, stáčivou odezvu, záběrové schopnosti a odezvu řízení. K tomu napomohly tužší přední i zadní pružiny pro lepší kontrolu pohybů karoserie a odezvu od volantu, stejně tak jako měkčí přední i zadní stabilizátory v zájmu lepšího kontaktu vnitřních kol s vozovkou, a to i při rychlém průjezdu zatáčkami. Díky těmto změnám si majitel modelu ProCeed GT může vychutnat rychlejší průjezdy zatáčkami než u mnoha výkonnějších ‚hot hatchů‘ s pohonem předních kol, ale současně se oddávat atmosféře ‚gran turisma‘, spojené s každodenní využitelností, která je typická pro všechny modely Kia s označením GT.

ProCeed v libovolném provedení bez ohledu na rozměry kol může obouvat pneumatiky Michelin Pilot Sport 4, které odolávají vyšší stáčivé rychlosti než jiné středně velké rodinné vozy. Evropští zkušební jezdci Kia se rozhodli právě pro toto volitelné obutí, které dokáže podpořit, a ještě zvýraznit agilní a vytříbené jízdní kvality modelu ProCeed. Vůz používá elektrický posilovač řízení s precizními reakcemi na pokyny od volantu, rychlým poměrem převodky 12,7:1 a pouze 2,44 otáčkami mezi krajními polohami volantu.

Ke zvýšení radosti z jízdy a bezpečnosti modelu napomáhají i technologie, jako je např. standardně dodávané elektronické řízení stability (ESC) nebo stabilizační systém VSM automobilky Kia. Tyto systémy umožňují uplatnit technologii vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, tedy další elektronický prvek na podporu řízení, jenž inteligentním přibrzďováním vnitřních kol potlačuje nedotáčivost v zatáčkách. Zaručuje tak vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem na nerovných cestách i v horských průsmycích, kde vývoj tohoto modelu probíhal.

Pohonné jednotky

Exkluzivní přeplňování motorů pro nový shooting brake značky Kia

ProCeed nabídne širokou paletu motorizací v souladu s očekáváním evropských zájemců – kteří se stále častěji seznamují s vysokootáčkovými a velmi úspornými přeplňovanými motory, schopnými nabídnout bezprostřední zrychlování v širokém spektru využitelných otáček motoru.

ProCeed GT Line nabídne trojici různých pohonných jednotek. Zájemci o benzínový pohon se mohou rozhodnout pro oblíbený agregát Kia 1,0 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu) s nejvyšším výkonem 120 k a točivým momentem 172 Nm. Nejvýkonnější jednotkou nabízenou pro verzi GT Line je zbrusu nový motor Kia ‚Kappa‘ 1,4 litru T-GDi o výkonu 140 k. Díky přeplňování se tato jednotka chlubí točivým momentem 242 Nm v širokém spektru otáček 1500 až 3200 ot/min, což je zárukou agilní odezvy za nejrůznějších jízdních podmínek. Oba benzínové motory budou spojeny s částicovým filtrem ke snížení výfukových emisí, aby ProCeed s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP. Oba motory jsou standardně spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou; pro zájemce o jednotku 1,4 litru T-GDi je připravena i sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia.

Zájemci se mohou rozhodnout i pro nový hospodárný diesel ‚Smartstream‘ 1,6 litru CRDi (zkr. Common-Rail Direct injection). Filozofií nové pohonné jednotky Kia Smartstream je zlepšení spotřeby paliva a výkonových parametrů při nižších emisích. Při vývoji nové jednotky Smartstream se uplatnila optimalizovaná konstrukce a návrh hnacího ústrojí, kompaktní a lehké komponenty, stejně tak jako vylepšená technologie spalování ve prospěch co nejnižší spotřeby paliva a co nejlepších jízdních schopností. Naftový motor 1,6 litru ve vozech Ceed a ProCeed je první dieselovou jednotkou Smartstream automobilky Kia, představující nejčistší naftovou jednotku Kia v dosavadní historii.

Nový motor Smartstream 1,6 litru o výkonu 136 k je možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ve spojení s manuální převodovkou činí maximum točivého momentu 280 Nm, resp. 320 Nm v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jednotka Smartstream byla navržena tak, aby s rezervou splňovala přísnější limity nejnovější emisní normy Euro 6d TEMP; využívá proto technologii selektivní katalytické redukce (SCR) k výraznému snížení škodlivých emisí. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia.

Provedení ProCeed GT, které hlásá návrat vysoce výkonného modelu ‚GT‘ značky Kia, pohání jednotka 1,6 litru T-GDI, kterou najdeme i v novém modelu Ceed GT. Ústrojí o výkonu 204 k s točivým momentem 265 Nm je nejvýkonnějším motorem v rámci modelové řady. Nové verze ProCeed GT a Ceed GT rovněž jako první uvádějí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Kia, umožňující bleskové řazení prostřednictvím hliníkových pádel pod volantem. Oficiální parametry akcelerace a nejvyšší rychlosti Kia zveřejní po dokončení procesu homologace.

Technologie a bezpečnost

Inovace k usnadnění života, větší pohodlí a bezpečnost

Vlastnictví vozu ProCeed podobně jako v případě modelu Ceed zpříjemňují technologie, zahrnující řadu inovací k usnadnění života, stejně tak jako zvýšení pohodlí a bezpečnosti na cestách.

‚Plovoucí‘ systém palubního infotainmentu může zahrnovat buďto audiosystém s dotykovým displejem o velikosti 7,0", nebo audiosystém s navigací a dotykovým displejem o velikosti 8,0", včetně online služeb Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Tento systém podporuje úplnou integraci chytrých telefonů prostřednictvím systému Apple CarPlay™ (pro přístroje iPhone 5 nebo novější), resp. Android Auto™ (pro telefony se systémem Android 5.0 (Lollipop) nebo novějším).

Zákazníci mohou zvolit výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Již v základní výbavě najdeme připojení pro chytré telefony přes Bluetooth, automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu.

V případě vozů vybavených sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou může řidič ještě zvýšit požitek z jízdy pomocí systému Drive Mode Select. Volič Drive Mode Select přepínáním mezi režimy Normal a Sport upravuje účinek posilovače řízení a jemně mění charakter odezvy hnacího ústrojí. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče. Převodovka čeká s přeřazováním při prudkém zrychlování, aby mohl řidič naplno využít maximální výkon pohonné jednotky.

Na přání dodávané vyhřívání čelního skla – s prakticky neviditelnými drátky ve skle– usnadňuje život s vozidlem za zimních měsíců (námraza, led, mlha). V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, vyhřívaná přední a zadní sedadla. Ventilovaná přední sedadla budou v nabídce pro verzi ProCeed GT.

Kromě standardně montovaných šesti airbagů přispívají k ochraně cestujících propracované technologie na podporu řízení, zahrnující systémy aktivní bezpečnosti ke zmírnění rizika dopravní nehody. Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje automatické přepínání dálkových světlometů, systém rozpoznávání únavy řidiče a systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu pro zamezení čelním kolizím.

ProCeed může být vybaven technologií sledování vozidla v jízdním pruhu, představující systém autonomního řízení 2. úrovně; sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci. Uvedený systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení s využitím radarových senzorů k udržování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Z dalších technologií na přání jmenujme inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent a rozpoznávání chodců pro zamezení čelním kolizím.

Každý nový ProCeed je standardně vybaven stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management). Ten zajišťuje stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) při detekci ztráty přilnavosti.

 

KIA PROCEED 2018 – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

 

Karoserie a podvozek

Pětidveřový pětimístný hatchback nižší střední třídy, samonosná celokovová (ocelová) karoserie typu shooting brake. Výběr ze vznětových a zážehových tří- a čtyřválcových motorů pohánějících přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky

 

Motory

Benzín

Benzínový motor 1,0 litru T-GDI / 120 k (1,0 l T-GDI)

Typ                                          Řadový tříválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                      1,0 litru; 998 cm3

Vrtání x zdvih                           71,0 x 84,0 mm

Kompresní poměr                     10,0:1

Max. výkon                              120 k (88 kW) při 6000 ot/min

Max. točivý moment                 172 Nm při 1500 až 4000 ot/min

Počet ventilů                            12 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Benzínový motor 1,4 litru T-GDI / 140 k (1,4 l T-GDI)

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                      1,4 litru; 1353 cm3

Vrtání x zdvih                           71,6 x 84,0 mm

Kompresní poměr                     10,0:1

Max. výkon                              140 k (103 kW) při 6000 ot/min

Max. točivý moment                 242 Nm při 1500 až 3200 ot/min

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Benzínový motor 1,6 litru T-GDI / 204 k (GT)

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                      1,6 litru, 1591 cm3

Vrtání x zdvih                           77,0 x 85,44 mm

Kompresní poměr                     10,0:1

Max. výkon                              204 k (150 kW) při 6000 ot/min

Max. točivý moment                 265 Nm při 1500 až 4500 ot/min

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Nafta

Naftový motor 1,6 litru Smartstream CRDi / 136 k (1,6 l CRDi)

Typ                                          Řadový čtyřválec, přeplňovaný

Zdvihový objem                      1,6 litru; 1598 cm3

Vrtání x zdvih                           77,0 x 85,8 mm

Kompresní poměr                     15,9:1

Max. výkon                              136 k (100 kW) při 4000 ot/min

Max. točivý moment                 280 Nm při 1500 až 3000 ot/min (6MT)

                                               320 Nm při 2000 až 2250 ot/min (7DCT)

Počet ventilů                            16 (4 na válec)

Systém rozvodu paliva             Přímé vstřikování paliva, rozvod typu Common Rail

Emisní norma                           Euro 6d TEMP

 

Převodovky

Šestistupňová manuální převodovka (6MT)

Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT)

 

                                   1,0 l T-GDI        1,4 l T-GDI        1,6 l CRDi         GT

Manuální                         6MT                 6MT                 6MT                 6MT

Automatická                 ---                     7DCT               7DCT               7DCT   

 

Hnací ústrojí

Pohon předních kol (všechna provedení)

 

 

Podvozek a odpružení

Vpředu                             Nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

Vzadu                               Nezávislé zavěšení kol, dvojité lichoběžníkové vzpěry uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, stabilizátory

 

Řízení

Typ                                                              Hřebenové řízení, elektrický posilovač

Převod řízení                                              12,7:1

Počet ot. volantu mezi kraj. polohami       2,44

Průměr otáčení (m)                                    10,6

 

Kola a pneumatiky

Standardně                              17" litá kola, pneumatiky 225/45 R17

Na přání                                   18" litá kola, pneumatiky 225/40 R18

GT (standardně)                      18" litá kola, pneumatiky 225/40 R18

Rezerva                                    Sada na opravu pneumatiky, na přání nouzové dojezdové kolo

 

Brzdy

                                        1,0 l T-GDI   1,4 l T-GDI        1,6 l CRDi         GT

Rozměry, vpředu (mm)      288 x 25      288 x 25           288 x 25           320 x 28

Typ, vpředu                      Kotoučové s odvětráváním

Rozměry, vzadu (mm)        272 x 10*     272 x 10*          272 x 10*          284 x 10

Typ, vzadu                        Kotoučové bez odvětrávání

*v závislosti na specifikaci / trhu jsou k dispozici kotoučové zadní brzdy bez odvětrávání o rozměrech 284 x 10

 

Vnější rozměry (mm)

Celková délka                          4605                 Celková šířka*              1800

Celková výška                          1422                 Rozvor                         2650

Převis vpředu                             885                Převis vzadu                1070

Rozchod kol vpředu**               1559 / 1555       Rozchod kol vzadu**    1567 / 1563

Světlá výška                              135

*bez vnějších zpětných zrcátek

**kola 17" / 18"

 

Rozměry interiéru (mm)

                                               Vpředu             Vzadu

Vertikální prostornost                 962                  950

Prostor pro nohy                      1073                   875

Šířka v úrovni ramen                 1428                 1399

Šířka v úrovni kyčlí                   1370                 1346

 

Objemy

Palivová nádrž                           50 litrů           

Zavazadlový prostor (VDA)       594 litrů

 

Pozn.: Parametry jízdních výkonů, spotřeby paliva a emisí modelu Kia ProCeed jsou předmětem homologace a budou zveřejněny později před zahájením prodeje v roce 2019.