Společnost KIA MOTORS CZECH slaví třetí místo v rámci závodu České Trophy v ECO Rally, který proběhl ve dne 18. a 19. května v rámci sedmého ročníku závodu vozů na alternativní paliva Czech New Energies Rallye 2018. Ta měla již tradičně podobu rallye pravidelnosti, ve které jde o co nejpřesnější dodržování předepsané průměrné rychlosti. Na posádky čekalo v rámci dvoudenního závodu 191 kilometrů měřených rychlostních zkoušek, na nichž se ukrývalo 74 tajných měřicích bodů. Posádka modelu KIA Soul EV s prodlouženým dojezdem 250 km ve složení Radek Pecák a Daniel Pecák se na 74 tajných kontrolách odchýlila od ideálního času v součtu o pouhých 229,5 sekundy.
Náročnost závodu zvyšovala skutečnost, že probíhal za běžného provozu a posádky se tak musely vypořádat s neočekávanými vlivy. „Dodržovat přesnou průměrnou rychlost byla v některých situacích velká výzva. Na úzkých silničkách jsme například v rámci měřené rychlostní zkoušky dvakrát narazili na traktor s vlekem, který bylo velmi obtížné předjet. Museli jsme však nalézt způsob, jak se s nečekanou situací vypořádat co nejrychleji,“ vysvětluje Radek Pecák.
Úspěch posádky vozu KIA Soul EV dokresluje i fakt, že do poslední chvíle bojovala o stupně vítězů také v prestižním závodě Mezinárodní automobilové federace FIA E-Rally Regularity Cup. Ten byl určen pro čistě elektrické vozy a zúčastnilo se ho 22 posádek z České republiky i zahraničí včetně posádky úřadujících mistrů světa Artura Prusaka a Guida Guerriniho. Radkovi a Danielovi Pecákovým utekl úspěch v rámci mezinárodního závodu o pouhých 5 sekund, což je v rámci 191 měřených kilometrů téměř nepostřehnutelný rozdíl. „Média před závodem skloňovala především zvučná zahraniční jména, ale Radek s Danielem ukázali, že jsou zkušení matadoři a že je potřeba s nimi počítat i na mezinárodní úrovni,“ sdělila Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.
Poznámka pro redaktory:
Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia. Zahájení prodeje v České republice odstartovalo v září roku 2014 a roku 2017 přišla modernizace modelu. Soul EV nově nabízí vyšší kapacitu akumulátorového modulu a prodloužený dojezd o 18 % na celkových 250 km. Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion (lithium-polymerový) o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu činí 375 V při současné zvýšené energetické kapacitě 30 kWh. Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Modernizovaný akumulátorový modul je umístěn pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.