Kia v roce 2022 zvýšila svůj podíl v Evropě na 4,8 % navzdory poklesu trhu

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • Celoroční podíl na evropském trhu vzrostl z rekordní hodnoty 4,3 %, které značka dosáhla v roce 2021
  • Kia vloni prodala v Evropě 542 423 vozů, tj. o 7,9 % více než v roce 2021
  • Výsledky značky Kia jdou proti celkovém trhu, kde byl zaznamenán meziroční pokles o 4,1 %
  • K výsledkům napomohlo úspěšné uvedení elektrifikovaných modelů Kia

Kia v roce 2022 dosáhla v Evropě nového rekordního podílu na trhu: podle včera zveřejněných údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA)* činil celoroční podíl značky Kia na trhu s osobními vozidly 4,8 %. To znamená další nárůst oproti předchozímu rekordnímu podílu, jenž v roce 2021 činil 4,3 %.

Meziročně vzrostly i absolutní roční prodeje značky v zemích EU, zemích Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) a ve Velké Británii, kde Kia prodala 542 423 vozidel, což znamená nárůst o 7,9 % oproti 502 677 kusům prodaným v roce 2021. To je v příkrém kontrastu vůči širšímu evropskému trhu s osobními vozy, kde v roce 2022 došlo k poklesu registrací o 4,1 %. K dobrým výsledkům Kia napomohla rostoucí poptávka po elektrifikovaných modelech značky, které v roce 2022 tvořily bezmála třetinu – 30,9 % (176 149) – evropských prodejů značky Kia.

Kia v loňském roce dosáhla významných úspěchů i na úrovni jednotlivých zemí. Například ve Velké Británii značka vykázala rekordní tržní podíl na úrovni 6,2 % a poprvé v historii zde prodala přes 100 tisíc vozidel. Pozoruhodných podílů na trhu značka dosáhla i v Polsku (8 %) a Španělsku (7,8 %); v Nizozemí se Kia stala nejen nejoblíbenější značkou mezi dováženými automobily, ale i nejprodávanější automobilovou značkou vůbec, a to při tržním podílu 9,7 %. V České republice Kia prodala 10 208 vozů a s tržním podílem 5,3 % se drží další rok v řadě v žebříčku TOP 5 značek. Kromě toho je dnes Kia v top trojce nejprodávanějších značek ve Španělsku, Polsku, Švédsku, Chorvatsku, Finsku, na Islandu a na Slovensku.

Celkově nejprodávanějším modelem značky byla vloni v Evropě řada Ceed, kde Kia evidovala 137 347 nových registrací. Na vzestupné trajektorii pokračoval model Sportage se 136 293 prodanými vozidly. Třetím nejprodávanějším modelem značky v roce 2022 bylo Niro s prodeji o objemu 80 461 kusů.

Komentuje Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe: „Rok 2022 byl pro značku Kia dalším úspěšným rokem. Dosáhli jsme historicky nejvyššího podílu na trhu, přičemž naší stále širší řadě elektrifikovaných modelů se dostalo dalších ocenění a uznání. Model EV6 byl počátkem roku korunován titulem ‚Auto roku‘ – poprvé mezi korejskými značkami – a následovalo Niro, které se koncem roku probojovalo do užšího výběru soutěže ‚Auro roku (COTY) 2023‘.“

Kromě ocenění ‚Auto roku‘ pro EV6 se dostalo prestižních uznání řadě dalších modelů Kia, jako například:

  • (Velká Británie) Kia EV6: ‚Auto roku‘ – What Car? Awards
  • (Francie) Kia EV6: ‚Rodinné SUV‘ a ‚Crossover‘ – Trophée de L’argus
  • (Evropa) Kia EV6: Red Dot Design ‚Best of the Best‘ (Nejlepší z nejlepších) v kategorii ‚Inovativní produkty‘
  • (Německo) Kia Niro EV: ‚Zlatý volant‘ – Auto Bild
  • (Španělsko) Kia Sportage: ‚Auto roku‘ – ABC
  • (Řecko) Kia Sportage: ‚Auto roku Řecka‘ – ‚Auto roku‘ podle Greece Institute
  • (Velká Británie): Kia: ‚Výrobce roku‘ – magazín Top Gear

V roce 2023 Kia plánuje dále posílit své zaměření na zákaznicky orientovanou strategii stát se předním dodavatelem chytrých řešení mobility. V loňském roce značka modernizovala své výrobní a distribuční provozy v Evropě, aby zvýšila svoji odolnost vůči nenadálým globálním událostem a současně naplňovala vlastní ekologické závazky. Díky těmto změnám, navíc posíleným dohodami o zajištění spolehlivých dodávek klíčových komponent, bude značka schopna reagovat na další růst poptávky při současné minimalizaci čekacích lhůt. 

* Zdroj: Evropské sdružení automobilových výrobců (ACEA) – země EU + země Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) + Velká Británie

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech