Kia Vánoční Express přiváží dětem radost a naději

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • Kia ve spolupráci s Nadací Naše dítě uspořádala Vánoční rozvoz dárků pro děti ze znevýhodněných rodin
  • Slavnostně polepená Kia EV9 v barvě Magma Red vyrazila do ulic Prahy jako Kia Vánoční Express
  • Dárky osobně předal Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, pěti maminkám a devíti dětem
  • Akce navázala na patnáctiletou spolupráci Kia s Nadací Naše dítě a dlouhodobou podporu dětské mobility

Vánoce jsou časem, kdy mají drobné skutky velkou váhu. Značka Kia se proto letos rozhodla proměnit dlouhodobou spolupráci s Nadací Naše dítě v něco víc než jen finanční podporu. Do ulic Prahy vyrazil „Kia Vánoční Express“ – tematicky polepený elektromobil Kia EV9 se svátečními motivy v barvě Magma Red, aby doručil vánoční dárky dětem ze znevýhodněných rodin.

Za volant usedl generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna, který se vydal na cestu po několika pražských adresách. Nešlo o symbolickou jízdu ani o formální návštěvu. V zavazadlovém prostoru vozu byly konkrétní dárky pro devět dětí z pěti rodin, které si o pomoc a splnění vánočních přání požádaly prostřednictvím Nadace Naše dítě.

Každá zastávka znamenala jiný příběh. Dárky putovaly do domácností maminek samoživitelek, k rodinám, kde jeden z rodičů dlouhodobě bojuje s vážnou nemocí, i tam, kde se maminka stará o dítě se zdravotním omezením. Obdarovanými byly malé holčičky i starší chlapci – děti, pro které nejsou Vánoce samozřejmostí.

Děti přebíraly své dárky často s neskrývaným překvapením a radostí. Pro některé to byla příležitost rozvíjet kreativitu, pro jiné o podporu pohybu nebo učení. Důležitější než samotné dárky však byl okamžik osobního setkání – chvíle, kdy někdo zazvonil u dveří a přišel říct, že na jejich příběhy někdo myslí.

„Vánoční jízda je pro nás symbolem. Během roku posíláme do Nadace Naše dítě finanční dary, což je správné, ale také hodně anonymní. O Vánocích chceme za těmi příběhy vyjet osobně. Dnes vezeme dárky pěti maminkám a devíti dětem a jdeme jim je předat tváří v tvář. Je to chvíle, kdy si připomeneme, proč to celé děláme – že za čísly a částkami jsou konkrétní rodiny,“ říká generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna.

Spolupráce, která pomáhá dlouhodobě

Kia spolupracuje s Nadací Naše dítě od roku 2011. Za patnáct let partnerství bylo prostřednictvím nadace rozděleno téměř 5,8 milionu korun, které pomohly stovkám dětí a jejich rodin po celé České republice.

S novou CSR strategií se Kia rozhodla svou podporu více zaměřit na dětskou mobilitu a pohyb. Prostřednictvím Nadace Naše dítě tak pomáhá financovat rehabilitační a pohybové programy, speciální kočárky, autosedačky, úpravy vozidel nebo kompenzační pomůcky, které rodinám umožňují fungovat v běžném každodenním životě.

Jen v roce 2024 věnovala Kia na dětskou pomoc více než půl milionu korun a přibližně devět z deseti žádostí, které v letech 2024 a 2025 dorazily prostřednictvím Nadace Naše dítě, bylo díky této spolupráci podpořeno.

Vánoční rozvoz dárků je tak přirozeným vyústěním dlouhodobé spolupráce, která nestojí jen na číslech, ale především na konkrétní pomoci konkrétním lidem. Tichá jízda elektrického vozu městem, několik zastávek a krátká setkání u dveří připomněla, že skutečný smysl Vánoc spočívá v lidskosti, pozornosti a ochotě být nablízku tam, kde je to nejvíc potřeba.