Kia vzrostla o 40,8 % na evropském trhu

  • Údaje ACEA potvrzují historicky nejlepší tržní podíl značky Kia ve výši 3,9 %
  • Prodej značky Kia vzrostl o 40,8 % na trhu, který vzrostl o 27,1 %
  • Větší růst než u srovnatelných mainstreamových značek

Podle nových údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA)*, dosáhla Kia v prvním pololetí roku 2021 svého historicky nejvyššího tržního podílu v Evropě ve výši 3,9 %.

Trh s osobními automobily na trzích EU, EFTA a Velké Británie vzrostl celkově o 27,1 % ve srovnání s prvním pololetím roku 2020, kdy pandemie uzavřela showroomy po celém světě. Nárůst značky Kia ve stejném období činil neuvěřitelných 40,8 %, přičemž od počátku roku se prodalo 251 236 vozů oproti 178 393 vozům za stejné období loňského roku. Tato prodejní čísla a procentuální nárůst staví značku na stejnou nebo vyšší úroveň než mnoho rovnocenných mainstreamových značek.

Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe, k tomu uvedl: „V době, kdy se automobilový sektor začíná zotavovat z pandemie, vítáme zákazníky zpět v našich showroomech. Od transformace značky na začátku roku jsme zaznamenali silný nárůst na našem trhu osobních vozů a nyní jsme dosáhli historicky nejvyššího tržního podílu v Evropě. To svědčí o síle nové značky Kia a naší inspirativní nabídce elektrifikovaných a nízkoemisních vozů.“

S výhledem na druhou polovinu roku značka Kia předpokládá, že uvedení nového elektromobilu modelu EV6, modernizované řady Ceed (Hatchback, ProCeed, Sportswagon a sportovní verze GT) včetně zcela nové generace SUV Sportage se zvýší tržní podíl značky v celé Evropě.

Poznámka pro redaktory:

*Zdroj: ACEA, EU + EFTA + UK

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech