Kia zažila přelomový rok 2021 a do roku 2022 vstupuje s ambicemi z TOP5 nejprodávanějších značek v ČR  

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • Značka Kia se stále více prosazuje na evropském trhu a na starém kontinentu vyrobila již přes 4 miliony vozů
  • V roce 2021 prodala Kia v ČR 9 787 vozů; nárůst činí + 17,5 % oproti roku 2020
  • Kia se stala 5. nejprodávanější značkou v ČR s tržním podílem 4,7 %
  • V loňském roce Kia představila novou generaci SUV modelu Sorento PHEV, facelift modelové řady Ceed a zcela nový elektromobil Kia EV6
  • V roce 2022 uvede na tuzemský trh novou generaci modelu Niro a nejvýkonnější verzi elektromobilu EV6 v provedení GT
  • Kia aktivně spolupracuje s neziskovými organizacemi napříč Českou republikou

Automobilka Kia má za sebou mimořádně úspěšný rok 2021 v České republice. Vyšla jako vítěz z „čipové krize“ a v tuzemsku dosáhla na historicky nejvyšší 4,7% tržní podíl. Do roku 2022 vstupuje s motivací svoji pozici na českém i světovém trhu dále posílit, a to i díky masivním investicím v oblasti elektromobility a do vyšší udržitelnosti výroby. Cíl, ke kterému směřují veškeré aktivity Kia, je inspirovat pohybem ke zvyšování kvality běžného života zákazníků. Od ledna 2021 jej odráží nové logo a slogan automobilky. Změnou prošlo také obchodní jméno společnosti, z „Kia Motors Corporation’“ je nově „Kia Corporation“. Název změnilo i české zastoupení, konkrétně na Kia Czech.   

„Uvedení nového loga navázalo na představení dlouhodobé strategie Kia s označením ,Plán S‘. Naší značce má pomoci kromě jiného zaujmout přední pozici na celosvětovém automobilovém trhu. Rok 2021 jasně ukázal, že jdeme správným směrem. Sázíme nejen na rozvoj elektromobility, ale také na poskytování řady služeb spojených s mobilitou a upravených podle potřeb a vkusu místních trhů a zákazníků,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.

Ve prospěch vyšší udržitelnosti výroby automobilka upřednostňuje energii z obnovitelných zdrojů a široké využití recyklovaných materiálů. Vydala se tak směrem k uhlíkové neutralitě, které se zavázala dosáhnout napříč celým svým hodnotovým řetězcem do roku 2045. S tím souvisí i skutečnost, že modelová řada Kia bude v Evropě do roku 2035 plně elektrická. V České republice automobilka plánuje mít do roku 2025 v nabídce celkem jedenáct elektromobilů.

Růst na evropském i českém trhu

Na evropském trhu značka Kia dlouhodobě posiluje jak v oblibě mezi řidiči, tak z pohledu hodnocení odborníků. Dokládá to vítězství elektromobilu EV6 v anketě Auto roku v Německu nebo v Rumunsku a postup mezi finalisty evropské ankety Auto roku 2022 (COTY 2022). Automobilce se daří i v České republice, kde od roku 1993 prodala přes 140 tisíc vozů (141 361 ks) a v listopadu loňského roku se jí podařilo prosadit na pozici třetí nejprodávanější značky osobních automobilů.

„Skokanem roku“ je městský crossover Kia XCeed

V roce 2021 prodala Kia na českém trhu celkem 9 787 vozů a s podílem 4,73 % se stala 5. nejprodávanější značkou. Pozici nejoblíbenějšího modelu na domácím trhu obhájila Kia Ceed (Hatchback, Sportswagon, ProCeed) s 4 622 registracemi. Následovalo oblíbené SUV Kia Sportage, pro které se rozhodlo 1 494 zákazníků a model Kia Rio s 1 096 registracemi. Na čtvrté místo se posunul městský crossover XCeed, jehož prodeje se v České republice zvýšily meziročně o více než polovinu na 983 kusů. Za ním se umístil další dlouhodobě oblíbený městský crossover Kia Stonic, který si v roce 2021 pořídilo 954 zájemců.

Revoluční elektromobil EV6, který vstoupil na tuzemský trh teprve v říjnu, bylo do konce roku 2021 registrováno 19 vozů. Celkově pak Kia prodala na českém trhu v loňském roce 54 elektromobilů (BEV), 20 plug-in hybridů (PHEV) a 162 hybridů (HEV).

 „Jde o historicky nejlepší umístění značky od zahájení působení Kia na českém trhu. Na tento úspěch měl pozitivní vliv i dostatek čipů potřebných k výrobě a nepřerušené dodávky vozů. Výsledkem progresivní strategie celého koncernu, který již před lety investoval do vlastních hutí, výroby plechů, akvizic dodavatelů náhradních dílů nebo vlastní přepravní flotily lodí, bylo, že nás podstatně méně zasáhly dopady koronavirové pandemie. Neměli jsme ani přerušené logistické procesy, které ochromily většinu výroby naší konkurence,“ zdůraznil A. Barna.

 Novinky v portfoliu 2021

Kia loni zahájila na českém trhu prodej největšího sedmimístného SUV modelu Kia Sorento v plug-in hybridní verzi. Zákazníkům automobilka rovněž nabídla modernizaci modelové řady Ceed ve třech ze čtyř karosářských verzí, konkrétně Hatchback, Sportswagon a ProCeed včetně sportovních verzí GT a také plug-in hybridní varianty..

 „Nejvýraznější novinkou pak byl první čistě bateriový elektromobil EV6 s revoluční modulární platformou E-GMP a dojezdem až 528 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), který umožňuje dobití z 10 % na 80 % kapacity akumulátoru za 18 minut,“ připomněl A. Barna, a dodal: „Zároveň jde o první model, kde se výrazně projevuje důraz na ekologické směřování značky. Čalounění vozu se například vyrábí z veganské kůže, podlahové koberce z recyklovaných plastů a potahy sedadel z recyklovaných PET lahví.“   

Řadu inovací Kia představila také v oblasti rozvoje zákaznických služeb. Její nová aplikace Live Showroom umožnila prostřednictvím mobilního telefonu prezentovat on-line jakýkoli model vozu, ať už jde o specifikaci, barvu nebo motorizaci. Zákazník si jej díky tomu virtuálně prohlédne z pohodlí domova. Další služba s názvem Bezkontaktní testovací jízda zprostředkovává objednání vozu a rezervaci termínu bez přímého kontaktu s obchodním prodejcem Kia.

„Jako jedna z prvních automobilek na českém trhu jsme také začali nabízet on-line prodej našich vozů. Ten je aktuálně dostupný pro elektromobily a Plug-in hybridy a jeho rozšíření o další modely je v plánu. Vozy na takzvaném on-line tržišti prodávají autorizovaní dealeři Kia,“ vysvětlil A. Barna s tím, že v rámci autorizované dealerské sítě došlo v roce 2021 také ke kompletnímu zasíťování wallboxy pro dobíjení elektrifikované modelové řady Kia na showroomech a díky certifikátu EV Certification je pak každý zaměstnanec prodejního a servisního místa Kia schopen nabídnout služby odborného poradenství při nákupu vozu na elektrifikovaný pohon.

 Automobilka rovněž představila novou nabíjecí kartu Kia EV Power Card, jež umožňuje dobít elektromobil ve většině dobíječek v Česku. V neposlední řadě Kia v roce 2021 obnovila a rozšířila akci pro majitele nově zakoupených elektrických a plug-in hybridních vozů na podporu prodeje „Elektřina na 12 tisíc kilometrů zdarma“.

Rok 2022 plný očekávání

Od ledna 2022 zahajuje Kia prodej 5. generace svého nejpopulárnějšího SUV Kia Sportage. Model je v nabídce s šesti pohonnými jednotkami, konkrétně se dvěma spalovacími, dvěma s mild-hybridním pohonem a vůbec poprvé do nabídky bude zařazen také hybridní a plug-in hybridní pohon.

„Připravujeme také představení druhé generace crossoveru Niro. Nabídneme ho standardně jako HEV, PHEV a BEV. Zákazníci se současně mohou těšit na facelift modelu XCeed a v závěru roku pak uvedeme na trh nejvýkonnější 430 kW verzi EV6 v provedení GT, která nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy,“ sdělil A. Barna

Intenzivní společenská odpovědnost

O svůj úspěch se Kia dlouhodobě dělí se svým okolím. S Nadací Naše dítě spolupracuje již od roku 2011. Jejím prostřednictvím dosud podpořila přes sto rodin a organizací částkou téměř čtyř milionů korun. V minulém roce navíc v rámci roadshow „Kia v pohybu“ uspořádala mimořádnou sbírku založenou na počtu ujetých kilometrů během testovacích jízd. „Na základě této aktivity jsme pomohli dvěma vybraným rodinám, jejichž majetek zpustošilo řádění tornáda na jižní Moravě,“ upřesnil A. Barna.

V reakci na koronavirovou pandemii zahájila Kia v roce 2020 spolupráci s organizací Seniorem s radostí. Loni podpořila její provoz poskytnutím tří vozidel. Ziskem skončilo společně zorganizované v pořadí již třetí charitativní promítání s podtitulem „Vezmi babi do kina“. Výtěžek z prodeje vstupenek instituce využila na podporu projektů pro aktivní život seniorů.

 Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech