Pět ocenění pro značku Kia v soutěži iF Design Awards 2024

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

Kia dosáhla pozoruhodného úspěchu v soutěži iF Design Awards 2024. Odborná porota renomovaného fóra ocenila pět přihlášených programů společnosti.

Kia EV9, čistě elektrická vlajková loď značky, držitel řady prestižních ocenění, rozšířila svoji sbírku poct o exkluzivní první cenu ,Gold'. Toto dodatečné ocenění, kterého se dostalo pouze 75 vítězným návrhům z celého světa, dokládá setrvale vysoký vliv designové filozofie ‚Spojené protiklady‘ značky Kia.

Designová filozofie ‚Spojené protiklady‘, postavená na kreativním napětí vyplývajícím z různorodých hodnot přírody a moderny s cílem zprostředkovat harmonický celek, slouží návrhářům Kia jako výchozí rámec, na jehož základě vznikla jedinečná kombinace elegantních plastických tvarů se sebevědomou a důraznou geometrií, jejímž výsledkem je výrazně moderní konečný produkt, nepostrádající ani půvabně poklidný naturel.

„EV9 je dokladem naší neúnavné snahy posouvat hranice na poli designu, konektivity, praktické využitelnosti a odpovědného přístupu k životnímu prostředí,“ doplnil Karim Habib, výkonný viceprezident a vedoucí návrhář Kia Global Design. „Udělení této ceny je uznáním obětavosti a zasazení mnoha členů našeho návrhářského a konstrukčního týmu; a poukazuje na naši snahu ovlivňovat celé odvětví i trh přesvědčivým a smysluplným designem.“

Z vnější podoby EV9 se vzpřímeným postojem, ostře řezanými křivkami a plochými povrchy karoserie čiší sebejistota, srozumitelnost i klidný naturel. Typická ‚digitální tygří maska‘ dokládá vizionářský a futuristický vzhled vozu, který je akcentován ‚digitálním světelným vzorem masky‘ a vertikálními světlomety. 

Interiér s plochou podlahou a dlouhým rozvorem se chlubí mimořádnou prostorností, vyplývající z podstaty podvozkové platformy E-GMP; k pocitu vzdušnosti přispívají i další prvky, jako například sedadla nebo středový panel evokující kultivovanou atmosféru.

Při návrhu kabiny EV9 se dále uplatnila ‚třístupňová strategie udržitelného designu‘ Kia. Uvedená strategie, potvrzující zasazení značky o trvalou udržitelnost, usiluje o postupné snižování spotřeby kůže zvířecího původu, zavádí 10 klíčových udržitelných položek Kia a podporuje výzkum a vývoj přírodních materiálů.

Udělování ceny pro EV9 doprovodili porotci iF komentářem: „Kia EV9 znásobuje estetické možnosti velkého SUV a současně posouvá kupředu jeho praktické výhody. V porovnání s novým moderním jazykem tohoto modelu se jiná velká SUV jeví jako zastaralá; a díky otočným sedadlům druhé řady a mnoha drobnějším funkčním řešením je pobyt na palubě ihned družnější! Říkal někdo, že udržitelný design nemůže být vzrušující?“

Vnější design modelu EV9 se odráží i v systému palubního infotainmentu s označením ‚Ki‘, který se pyšní grafickým stylem sladěným s hodnotami filozofie ‚Spojené protiklady‘ a doplňuje podobu vozidla prostřednictvím vizuálně příjemných rozpoznatelných barev, čímž završuje jedinečné a zcela aktuální zkušenosti se značkou Kia. Systém Ki, vítěz kategorie Produktového rozhraní, je postaven na klíčovém vizuálním prvku v podobě šikmé čáry, představující stoupající trend a použitou u všech prvků palubního infotainmentu – od ikon přes řezy písma až po přístrojový štít.

Tento diagonální prvek stvrzuje jednotný markantní vzhled při zachování čistoty a srozumitelnosti. Rozvržení uživatelského rozhraní, optimalizované pro panoramatický displej, umožňuje snáze rozlišovat přechody signálů a zasazovat si informace o dobíjení a vybíjení do správného kontextu, čímž napomáhá k intuitivnímu chápání a lepší čitelnosti nových funkcí, kam patří i dobíjení elektromobilu.

Vedle pocty pro EV9 byla Kia prostřednictvím porotců iF oceněna i za několik dalších projektů včetně brandingu pro komunikaci ‚80 let pohybu‘ značky Kia, design veletržního stánku ‚Windows of Inspiration‘ nebo projekt interaktivních médií ‚Kia EV Unplugged Ground‘. Všichni držitelé ocenění iF Design Award potvrzují nezastupitelnou roli mimořádného designu v rámci celé značky Kia.

Všechny vítězné projekty je možné zhlédnout na stránkách www.ifdesign.com nebo v mobilní aplikaci iF Design.

Soutěž iF Design Award v roce 1954 založila v Hannoveru iF International Forum Design GmbH, jedna z celosvětově nejuznávanějších nezávislých institucí v oboru. Autoři 72 různých národností každoročně předkládají na 10 800 návrhů a ucházejí se o cenu, která oslavuje vítěze v 81 kategoriích, rozdělených do devíti disciplín: Produktový design, Design komunikace, Design obalu, Design služeb, Architektura, Architektura interiérů, Uživatelská zkušenost (UX), Uživatelské rozhraní (UI) a Profesionální koncepty. K získání ceny iF Design Award je nutné úspěšně projít přísným dvoukolovým výběrem, kdy jsou předložené návrhy posuzovány uznávanými odborníky na design, kteří zohledňují relevanci návrhů v dnešních podmínkách i jejich celosvětový vliv.