Produktový plán značky KIA pro elektrickou Evropu

  • Bateriové elektromobily v 1. čtvrtletí roku 2020 tvořily 6 % celkových evropských prodejů značky Kia
  • V globálním měřítku chce Kia do roku 2025 nabízet 11 elektromobilů pokrývajících nejrůznější automobilové segmenty
  • V roce 2021 nabídne Kia v Evropě zcela nový elektromobil nabízející dlouhý dojezd, vzhled crossoveru, novou podvozkovou platformu a schopnost rychlonabíjení
  • Všechny nové modely Kia uváděné v Evropě budou nabízet elektrifikované hnací ústrojí

Společnost Kia Motors dnes oznámila další podrobnosti týkající se přechodu značky k elektrifikaci v návaznosti na rekordní evropské prodeje elektromobilů značky Kia během prvního čtvrtletí 2020.

Značka KIA počátkem roku oznámila svoji novou středně- a dlouhodobou firemní strategii, tzv. ‚Plán S‘, se zaměřením na postupné budování vedoucí pozice v automobilovém průmyslu příštích let, a to prostřednictvím služeb mobility a elektrifikace vozidel, konektivity a autonomie.

Plán S nastiňuje preventivní a iniciativní ‚posun‘ značky KIA od systému podnikání zaměřeného na spalovací motory směrem k aktivitám zaměřeným na popularizaci elektromobilů.

Orientace na elektromobily již dnes přináší v Evropě nevídané výsledky. Během prvního čtvrtletí roku 2020 v porovnání s prvním kvartálem 2019 vzrostly prodeje nových elektromobilů o 75 procent na 6811 kusů. To znamená, že bezemisní vozidla Kia v prvním čtvrtletí 2020 tvořila 6 procent celkových evropských prodejů* značky (oproti 2,9 procenta v prvním čtvrtletí 2019).

Produktový plán pro elektrickou Evropu

K dosažení uvedených cílů plánuje KIA v globálním měřítku nabízet v roce 2025 celkem 11 elektromobilů pokrývajících nejrůznější automobilové segmenty – včetně osobních automobilů, SUV a MPV.

V roce 2021 se v Evropě představí první z elektromobilů KIA příští generace, postavený na jedinečné platformě, která byla navržena s ohledem na zástavbu špičkových technologií hnacího ústrojí tohoto vozidla. Nabídne vzhled crossoveru, stírající hranice mezi osobními vozy a SUV, stejně tak jako uživatelské zkušenosti se zaměřením na budoucnost. Kromě toho nabídne jízdní dosah na jedno nabití přes 500 km a podporu rychlonabíjení do 20 minut.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Mnoho z nových elektromobilů Kia se bude nabízet v Evropě, která je aktuálně celosvětovým tahounem prodejů v oblasti elektromobility. Povzbudily nás první prodejní úspěchy našich elektromobilů současné první generace, tedy nových modelů e-Niro a e-Soul, které byly za strany zákazníků po celém kontinentu dobře přijaty. V každém z posledních pěti roků jsme zaznamenali rostoucí prodeje elektromobilů Kia, přičemž naše modely příští generace tento trend ještě posílí.“

KIA uvede řadu budoucích globálních elektromobilů, které naváží na uvedení zcela nového specifického bezemisního modelu značky v roce 2021. U každé z nových modelových řad, které budou od této chvíle v Evropě uvedeny, bude samozřejmostí nejméně jedna elektrifikovaná varianta pohonu (mild-hybrid, plně hybridní pohon, plug-in hybrid nebo čistě elektrický pohon), zatímco podíl vyspělých technologií pohonů na evropských prodejích značky setrvale roste.

Nové uživatelské zkušenosti pro evropské řidiče

V návaznosti na uvedení zcela prvního vyhrazeného elektromobilu KIA začne značka počínaje rokem 2022 uvádět několik dalších vozidel s nulovými emisemi, přinášejících vlastní specifický design a nové uživatelské zkušenosti pro další usnadnění každodenního života majitelů.

KIA kromě toho pro mnoho ze svých nových vozidel nabídne podporu nabíjení v souladu s potřebami a rozpočtem zákazníků napříč různými automobilovými segmenty. Elektromobily KIA budou podporovat nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, což umožní rychlé nabíjení v závislosti na různých požadavcích zákazníků na jednotlivé modelové řady.

Vysvětluje Pablo Martinez Masip, ředitel produktového plánování a tvorby cen ze společnosti Kia Motors Europe: „Chceme evropským zákazníkům nabídnout nejlepší možnou protihodnotu za jejich peníze, tedy to, oč usilujeme u každého nového vozidla. To znamená, že některé modely, zejména ty zaměřené na zákazníky s omezeným rozpočtem, nabídnou podporu nabíjení 400 V. Nabíjení na úrovní 800 V nicméně nebude vyhrazeno pouze vlajkovým lodím Kia, ale těm modelovým řadám, kde je to nejvhodnější s ohledem na charakter používání.“

„V případě obou systémů lze vozidlo nabíjet doma i na veřejných stanicích, přičemž 800V rychlonabíjení zlepšuje využitelnost u modelů používaných těmi zákazníky, kteří by vysokonapěťové rychlonabíjení mohli žádat častěji nebo kteří cestují na větší vzdálenosti. Rychlé nabíjení umožňuje i 400V systém, známý z oceňovaných modelů e-Niro a e-Soul, který i nadále zůstane relevantní volbou zákazníků disponujících širšími možnostmi nabíjení z hlediska času a místa. Budeme se snažit pokrývat všechny potřeby.“

Navyšování prodejních cílů

Základem budoucího vývoje v rámci Plánu S byly včasné kroky značky na cestě k popularizaci elektromobilů ještě před řadou jiných výrobců. KIA chce do roku 2026 prodávat celosvětově 500 tisíc elektromobilů ročně s tím, že přes 20 procent evropských prodejů značky by do té doby měly tvořit čistě elektrické modely.

K dosažení uvedeného cíle by měla značce pomoci široká nabídka elektromobilů, které se připojí ke stávající modelové řadě elektromobilů značky KIA; napomůže i stále silnější zájem evropských řidičů o elektrifikovaná vozidla.

*113 026 vozidel prodaných firmou Kia Motors Europe v zemích EU + EFTA + Velké Británii v 1. čtvrtletí 2020 [zdroj: Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA)]