Speciální edice modelu Stinger GTS

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

New York International Auto Show 2019

  • V New Yorku se veřejnosti odhaluje limitovaná edice modelu Stinger GTS se systémem dynamického pohonu všech kol a vzhledem připomínajícím závodní vozy
  • Nově vyvinutý systém dynamického pohonu všech kol zahrnuje i driftovací režim
  • Úpravu GTS vylepšuje zářivě oranžový odstín laku a originální díly z karbonových vláken
  • Omezený objem výroby

Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Kia Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia. Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD(D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.

Vyplňování mezery

Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.

  • Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.
  • Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy:
  • V režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability
  • V režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy
  • V režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru
  • Nová řídicí logika
  • Protiprokluzové řízení a rozpoznávání „kontra“ volantem
  • Jiný charakter řazení
  • Systém kontroly stability
  • Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, najdeme přesvědčivou pohonnou jednotku z modelu Stinger GT:
  • Dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6
  • 365 koní
  • 510 Nm
  • Osmistupňová automatická převodovka

Žhavé místo v modelové řadě Stinger

GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích.

Z vylepšení exteriéru jmenujme:

  • Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
  • Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
  • Logo GTS na zádi
  • Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru

V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:

  • Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara
  • Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur

Elegantní a cenově dostupná výbava

Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:

  • Střešní okno
  • Prémiový audiosystém Harman/Kardon6o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fipro vylepšení digitálního signálu
  • Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů

V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tis. USD v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 USD s pohonem D-AWD.

 

1 Stinger GTS se na trhu (v omezeném počtu kusů) objeví na jaře 2019.
2 Žádný systém, jakkoli vyspělý, nemůže eliminovat veškeré řidičské chyby a/nebo jízdní podmínky. Vždy dbejte zásad bezpečné jízdy.
3 Alcantara je registrovaná ochranná známka společnosti Alcantara S.p.A
4 Chamude je registrovaná ochranná známka společnosti Kolon Industries, Inc.
5 Systémy na podporu řízení nezbavují řidiče odpovědnosti za bezpečnou jízdu a nemusejí rozpoznat všechny překážky v okolí vozidla. Vždy řiďte bezpečně a dbejte zásad opatrnosti.
6 Harman/Kardon je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.
7 QuantumLogic je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.
8 Clari-Fi je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.