Špičkoví designéři HMG získali ocenění u příležitosti 100 let Automotive News

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

Přední osobnosti designu skupiny HMG, jejíž součástí je i značka Kia, Luc Donckerwolke – prezident, šéfdesignér a kreativní ředitel – a Peter Schreyer – výkonný poradce pro design a ambasador značky – byli oceněni cenou Automotive News Centennial Awards za mimořádný přínos světovému automobilovému designu. Ocenění získal také legendární designér Giorgetto Giugiaro, který je autorem původního modelu Pony a konceptu Pony Coupe společnosti Hyundai Motor.

Ceny italském Turíně (11.–12. června), oslavují 100. výročí založení této významné automobilové Centennial Awards, udělené během kongresu Automotive News Europe 2025 v publikace. Jsou udělovány výjimečným osobnostem, jejichž kreativita, inovace a vůdčí schopnosti trvale ovlivnily světový automobilový průmysl.

Luc Donckerwolke: CDO a CCO oceněn za formování globálního automobilového designu

Luc Donckerwolke jako prezident, ředitel designu a kreativní ředitel skupiny HMG dohlíží na strategii designu značek Kia, Hyundai Motor a Genesis. Ocenění získal za posouvání hranic kreativity a prosazování inovativních a poutavých designových filozofií, které odlišují všechny tři značky.

Pod jeho vedením si automobilky skupiny HMG získaly celosvětové uznání za modely, které kombinují špičkové technologie, udržitelnost a dokonalý design.

„Jsem hluboce poctěn, že mohu toto ocenění převzít,“ uvedl Donckerwolke. „Je to důkaz víry skupiny HMG v design jako hybnou sílu inovací a identity. Toto ocenění patří všem talentovaným týmům, které mě denně inspirují a neúnavně pracují na tom, aby zpochybňovaly status quo.“

Donckerwolke nastoupil do HMG v roce 2016 po působení na vedoucích designérských pozicích ve společnostech Škoda, Audi, Lamborghini, SEAT a Bentley. V roce 2018 byl jmenován šéfdesignérem skupiny a v roce 2020 přijal také roli kreativního ředitele.

Peter Schreyer: Vizionář oceněný za celoživotní přínos

Peter Schreyer nastoupil do společnosti Kia v roce 2006 jako ředitel designu, předtím působil v Audi a následně ve Volkswagenu. U značky Kia zavedl novou, odvážnou designovou identitu, která redefinovala značku – včetně dnes ikonické mřížky chladiče ve tvaru „tygřího nosu“ – a pomohla značce stát se globálním lídrem v oblasti designu.

V roce 2013 byl povýšen na prezidenta a šéfdesignéra skupiny HMG a převzal zodpovědnost i za design značky Hyundai. Vedl inovaci SUV modelů a řídil design napříč značkami Hyundai, Kia a Genesis, čímž významně posílil jejich globální identitu.

Po odchodu do důchodu koncem roku 2023 působil jako mentor studentů v rámci partnerství HMG s Royal College of Art a podporoval projekty Hyundai-Kia Design a Program Inovace – včetně magisterského programu Inteligentní mobilita, profesních workshopů a udílení cen studentům.

„Je pro mě neuvěřitelnou ctí toto ocenění přijmout. Patří všem kreativním a oddaným týmům, se kterými jsem měl tu čest pracovat, a skupině HMG za její neochvějnou víru v sílu designu jako nástroje smysluplného pokroku a změny,“ řekl Schreyer.

Luc Donckerwolke i Peter Schreyer byli oceněni za svou zásadní roli v proměně HMG v globální designovou velmoc.

Zvláštní ocenění obdržel i Giorgetto Giugiaro, jehož spolupráce se značkou Hyundai sahá až do 70. let. Proslulý italský designér, kterého Donckerwolke i Schreyer označili za klíčovou inspiraci, stojí za konceptem Hyundai Pony Coupe (1974) i za sériovým modelem Hyundai Pony – prvním sériově vyráběným automobilem v Jižní Koreji.

Vyjádření Automotive News

KC Crain, prezident a výkonný ředitel společnosti Crain Communications, mateřské společnosti Automotive News, při předání ocenění uvedl: „Peter Schreyer a Luc Donckerwolke pomohli nově definovat pojetí moderního automobilového designu – nejen pro HMG, ale pro celé odvětví. Jejich odvážná kreativita a vůdčí schopnosti pozvedly design na strategickou úroveň. Jejich odkaz žije ve vozidlech uznávaných po celém světě pro jejich krásu a inovace. Jsme hrdí, že jim můžeme udělit ocenění Automotive News Centennial Awards za mimořádný přínos.“

Toto ocenění podtrhuje odhodlání skupiny HMG využívat design jako klíčový strategický nástroj. Prostřednictvím inovací zaměřených na člověka, spolupráce a špičkového designu nadále formuje budoucnost mobility.

Luc Donckerwolke Bio

2020 -              současný prezident, ředitel designu a kreativní ředitel, HMG (včetně 

                         značky  Kia)

2018 - 2020    ředitel designu, HMG (Hyundai Motor Group)

2016 - 2018    ředitel designu, Hyundai Motor a Genesis

2012 - 2016    ředitel designu, Bentley

2011 - 2012    vedoucí pokročilého designu, Volkswagen Group

2005 - 2011    vedoucí designu, SEAT

1998 - 2005    designér exteriéru a vedoucí projektu / vedoucí designu, Lamborghini

1992 - 1998    koordinátor designu exteriéru, Škoda; designér exteriéru / vedoucí designu exteriéru, Audi

Peter Schreyer Bio

2013 - 2023    Prezident a ředitel designu, HMG (včetně značky Kia)

2006 - 2013    Ředitel designu, Kia

2004                Volkswagen (značka) Design Center Europe, zakladatel

2002 - 2006    Vedoucí designu, Volkswagen (značka)

1994 - 2002    Vedoucí designu, Audi

1993 - 1994    Vedoucí designu exteriéru, Volkswagen (značka)

1980 - 1993    Audi Advanced Design (exteriér a interiér)