Strategická investice do firmy Arrival

Stáhnout PDF Stáhnout DOC

Kia a Hyundai učinily strategickou investici do firmy Arrival za účelem společného vývoje elektrických užitkových vozů

  • Dohoda urychluje transformaci značek Kia a Hyundai se zaměřením na čistou mobilitu
  • Investice ve výši 100 milionů eur podporuje společný vývoj ekologických dodávek a dalších produktů pro potřeby firem zaměřených na logistické služby, poskytování placené spolujízdy a služby kyvadlové dopravy
  • Partnerská spolupráce využívá výhody přizpůsobitelné technologie podvozkové platformy firmy Arrival, tvarem připomínající ‚skateboard‘ a usnadňující produkci budoucích jednoúčelových vozidel (PBV) značek Kia a Hyundai
  • Arrival vyvinula vlastní software, materiály, komponenty a další technologie pro vývoj elektromobilů 2. generace
  • Posílení strategie v oblasti vývoje elektrifikovaných užitkových vozidel

Společnosti Kia Motors Corporation a Hyundai Motor Company dnes oznámily strategickou investici ve výši 100 milionů eur (110 mil. USD) v rámci nové partnerské spolupráce s britským startupem Arrival, zaměřeným na produkci elektromobilů.

Kia a Hyundai plánují prostřednictvím uvedené partnerské spolupráce uvést na trh malá a středně velká dodávková vozidla za konkurenceschopnou cenu, stejně tak jako další produkty pro potřeby logistiky, poskytování placené spolujízdy a služeb kyvadlové dopravy. Přizpůsobitelná platforma Arrival pro elektrická vozidla umožňuje stavbu vozidel různých kategorií a typů, které budou Arrival, Kia a Hyundai dále zkoumat v rámci vývoje řady jednoúčelových vozidel (PBV).

Obě automobilky chtějí ve spolupráci s firmou Arrival reagovat na rychle rostoucí poptávku evropských zájemců po ekologických užitkových vozech, stejně tak jako urychlit transformaci značek od výrobců automobilů v poskytovatele čisté mobility.

Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje skupiny HMG, a Denis Sverdlovsk, generální ředitel společnosti Arrival, podepsali v sídle firem Kia a Hyundai v Soulu dohodu o investici do společného vývoje elektromobilů. V rámci celkové investice přispěje Hyundai částkou 80 milionů eur; Kia do projektu vloží 20 milionů eur.

„Očekává se, že evropský trh s ekologickými vozidly bude rychle růst s ohledem na zavádění dalších ekologických předpisů,“ uvedl Biermann. „Prostřednictvím společného vývoje elektrických užitkových vozů s firmou Arrival budeme moci získat konkurenční výhodu a postupně si vybudovat vedoucí postavení na světovém trhu s ekologickými vozidly, především pak v Evropě.“

Generální ředitel firmy Arrival Sverdlovsk doplnil: „Arrival vytvořila revoluční kategorii produktů – elektromobily 2. generace. Kia a Hyundai vyrábějí úžasná vozidla nekompromisní kvality a sdílejí s námi vizi elektrické mobility budoucnosti. Díky strategické partnerské spolupráci s oběma značkami budeme moci rozšířit elektromobily 2. generace do celého světa – a co je důležité, již ve velmi blízké budoucnosti.“

Kia a Hyundai budou využívat modulární a flexibilní ‚skateboardovou‘ platformu Arrival pro elektromobily

Firma Arrival (zal. roku 2015) má výrobní závody a vývojová centra ve Spojených státech, Německu, Singapuru, Rusku a Velké Británii. Silnou stránkou uvedené firmy je podvozková platforma připomínající ‚skateboard‘ se stavebnicovou konstrukcí, která představuje cenově dostupnou základnu zahrnující bateriový modul, elektromotor a komponenty hnacího řetězce.

Platforma se širokými možnostmi přizpůsobení pro vozidla různého typu umožňuje urychlit vývoj vozidel v souladu s různorodými potřebami zákazníků. Arrival dnes realizuje zkušební projekty s řadou logistických společností v Evropě, které používají skříňové dodávky postavené za použití této technologie.

S ohledem na prudce rostoucí oblibu online nákupů po celém světě narostly počty lehkých užitkových vozů ve městech. Očekává se, že poptávka po ekologických užitkových vozidlech bude i nadále růst společně se zpřísňováním předpisů na ochranu životního prostředí. Od roku 2021 budou v zemích EU zavedeny celosvětově nejpřísnější emisní předpisy na světě, které omezí průměrné emise CO2 vyráběných modelů automobilek přibližně o 27 %, z původních 130 g/km na 95 g/km.

Kia a Hyundai plánují ve spolupráci s firmou Arrival dodávat ekologické dodávky a autobusy – sériově vyráběné na platformě Arrival – a poskytovat je evropským logistickým společnostem a firmám poskytujícím služby mobility, zaměřeným na placenou spolujízdu a kyvadlovou dopravu.

Jednoúčelová vozidla podpoří růst odvětví ekologických užitkových vozidel

Kia a Hyundai nedávno oznámily vývoj plně elektrického jednoúčelového vozidla (PBV). Hyundai tento měsíc na veletrhu CES 2020 představilo svůj koncept PBV coby jedno z řešení chytré mobility. 14. ledna na ‚Dni investorů s CEO‘ dále Kia oznámila plán vyvíjet jednoúčelové vozidlo pro firmy zaměřené na sdílené služby a logistiku.

Komentuje Youngcho Chi, prezident a ředitel pro inovace ze skupiny HMG: „Tato investice je součástí strategie přirozených inovací, prosazované firmami Kia a Hyundai. Urychlíme investice a spolupráci s firmami zaměřenými na vyspělé technologie, jako je např. Arrival, abychom dokázali reagovat na rychle se měnící požadavky trhu s ekologickými vozidly.“

„Máme velkou radost, že můžeme ukončit tajný režim naší partnerské spolupráce s oběma automobilkami, celosvětově uznávanými výrobci skvělých produktů na silnicích, přičemž naše komplementární odborné znalosti nám napomohou k rychlému přechodu ke skutečné sériové výrobě v celosvětovém měřítku. Rychlejší přijetí elektromobilů je přínosem pro každého – pro lidi, firmy i planetu – a tak se rádi vydáváme na tuto misi s našimi partnery Kia a Hyundai,“ doplnil Avinash Rugoobur, ředitel pro strategie ze společnosti Arrival.

Partnerská spolupráce s firmou Arrival umožní Hyundai urychlit ‚dvoukolejnou‘ strategii zaměřenou na dodávky bateriových elektromobilů a vozidel poháněných vodíkovými palivovými články pro evropský trh s užitkovými vozidly. Ve snaze o další posílení této strategie pak Hyundai nedávno založila Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), podnik se společnou majetkovou účastí firem Hyundai a švýcarské společnosti H2 Energy, specializovanou na vodíkovou energetiku. Cílem podniku je do roku 2025 exportovat do Evropy na 1600 nákladních vozidel na vodíkové palivové články; první vozidla již byla do Evropy expedována 3. ledna v rámci pilotního programu.

V rámci ‚přirozených inovací‘ pak Kia a Hyundai zkoumají možnosti partnerské spolupráce s různými podniky ve snaze vybudovat si vedoucí postavení na rychle rostoucím světovém trhu s elektromobily. V květnu 2019 investovaly Kia a Hyundai částku 100 mld. korejských wonů (90 milionů USD) do chorvatského výrobce sportovních elektromobilů Rimac s cílem zaměřit se na společný výzkum a získat schopnosti potřebné k čelnímu postavení na světovém trhu s vysoce výkonnými elektromobily. V září 2019 pak Kia a Hyundai rovněž investovaly do IONITY, největší evropské sítě vysoce výkonných nabíjecích stanic pro elektromobily, a připravily půdu pro rozšiřování prodeje elektromobilů v Evropě.  

Poznámky pro redaktory

(popisek k fotografii): (zprava) Edward Lee, výkonný viceprezident a vedoucí obchodní divize užitkových vozidel Hyundai, Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje skupiny HMG, Denis Sverdlov, generální ředitel společnosti Arrival, Avinash Rugoobur, obchodní ředitel společnosti Arrival