Světová premiéra elektromobilu Kia EV6: Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Stáhnout PDF Stáhnout DOC
  • EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily
  • Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi; přes 510 kilometrů na jedno nabití
  • Ultra rychlé 800V nabíjení z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut; prodloužení dojezdu o 100 km za necelé 4,5 minuty
  • EV6 GT zrychluje z místa na 100 km/h za 3,5 sekundy a rozjede se až na 260 km/h
  • Nová architektura EV přináší prostorný interiér a high-tech funkce pro maximálně intuitivní ovládání
  • Vyspělý systém na podporu řízení zahrnuje asistent druhé úrovně pro jízdu na dálnici a dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent

Nová Kia EV6 z kategorie SUV-crossoverů přináší dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V nabíjení a výrazný styl. EV6 je prvním vozem značky, jenž bude postaven na nové vyhrazené platformě Kia pro akumulátorové elektromobily (BEV).

Průkopnický crossover – vůbec první vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia podle nové designové filozofie ‚Spojené protiklady‘ – představuje do budoucna zaměřený design elektromobilů plný high-tech detailů. Pohon je výhradně elektrický s možností volit z několik různých uspořádání hnacího ústrojí s dlouhým dojezdem a nulovými emisemi. Podpora 800V nabíjení znamená, že EV6 lze nabít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut; provedení GT, navržené pro zákazníky toužící po atraktivní jízdní dynamice, přitom zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h.

EV6 je první vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia postavený na zbrusu nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), představující první etapu přechodu Kia do nové éry elektrifikace pod novým sloganem značky ‚Movement that inspires‘. Kromě toho zahajuje středně- až dlouhodobou strategii, kterou je do roku 2030 zvýšit podíl akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozů (HEV) Kia v celkovém prodejním mixu až na 40 procent; cílové roční prodeje těchto ekologických vozidel by přitom měly činit 1,6 milionu kusů. Kia v rámci těchto cílů plánuje do roku 2030 navýšit prodeje BEV na 880 tisíc kusů a zařadit se mezi nejprodávanější značky světa. EV6 je prvním z 11 nových akumulátorových elektromobilů, které Kia plánuje uvést do roku 2026 – sedm na architektuře E-GMP, resp. čtyři elektromobily odvozené od stávajících modelů.

„EV6 je zhmotněním nové značky Kia. Tento vůz byl navržen tak, aby každou cestu obohatil svým výrazným designem, progresivním technickým řešením, pokrokovými technologiemi a atraktivními jízdními výkony na elektřinu,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO Kia. „EV6 rovněž stojí na počátku dlouhodobého zasazení Kia o trvale udržitelný rozvoj s cílem urychlit přechod nejen k čisté dopravě, ale i produktům, materiálům a výrobě.“

Model EV6 se bude vyrábět v Jižní Koreji. Zahájení prodeje modelu na vybraných světových trzích je naplánováno na druhou polovinu roku 2021; na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace.

Video ze světové premiéry EV6 lze zhlédnout na českém kanálu Kia na YouTube.

 

Nový designový směr Kia

Nový designový jazyk vyvažuje protichůdné aspekty

Design EV6 se řídí novou designovou filozofií ‚Spojené protiklady‘ značky Kia, inspirovanou kontrasty typickými pro přírodu i samotné lidstvo. Středobodem designové filozofie je nová vizuální identita, která evokuje pozitivní síly a přirozenou energii s využitím kontrastních kombinací výrazných stylistických prvků a plastických tvarů.

Komentuje Karim Habib, viceprezident a šéf globálního návrhářského centra Kia: „EV6 jako první vyhrazený elektromobil Kia je výkladní skříní pokrokového designu zaměřeného na člověka a elektrifikovaného pohonu. Jsme si jisti, že EV6 je přesvědčivým modelem reflektujícím nový trh s elektromobily. V případě EV6 jsme chtěli vytvořit výrazný a působivý design spojením rafinovaných high-tech prvků na čistých a velkorysých materiálech, jakožto i nabídnout vyhrazený elektromobil, jehož cílem je definovat naši budoucnost.“

Model EV6 ve verzi GT, navržený s cílem přinést do třídy crossoverů něco odlišného, nabízí výrazný a působivý exteriér s high-tech prvky, stejně tak jako nevídanou úroveň dynamických schopností v porovnání s dosavadními elektromobily Kia.

Typická ‚tygří maska Kia‘ na přídi vozu dostala novou podobu pro digitální éru. Světla denního svícení, tvořící součást ‚digitální tygří tváře‘ vozidla, zaujmou elegantním moderním vzhledem a dynamickým ‚sekvenčním‘ vzorem. Přívody vzduchu pod světly opticky rozšiřují čelní partii vozu s důrazem na jeho high-tech image.

Při pohledu z boku zaujme moderní, elegantní a aerodynamická silueta, inspirovaná světem crossoverů. Charakteristická křivka ubíhající podél spodní části dveří se stáčí vzhůru k blatníkům zadních kol, a opticky tak prodlužuje profil vozidla. Součástí dozadu skloněného C-sloupku, zčásti takto navrženého kvůli co nejlepší aerodynamice vozu, je černý lesklý dekor, jenž opticky zvětšuje celkovou plochu prosklení. O něco výše je markantní střešní spoiler ve tvaru křídla k nasměrování vzduchu dolů ke zvýšenému spodnímu spoileru, zabudovanému nad jedinečnými skupinovými svítilnami na zádi vozidla.

 

Inspirující prostornost

Praktická a prostorná kabina díky plochému akumulátoru pod podlahou

Provedení interiéru, jenž je sám o sobě výrazným produktem epochy elektromobilů, bylo umožněno vyhrazenou podvozkovou platformou Kia E-GMP. I přes své kompaktní vnější rozměry se EV6 chlubí rozvorem 2900 mm, což se odrazilo v prostorné kabině připomínající spíše SUV střední třídy.

Komentuje Jochen Paesen, viceprezident pro design interiérů: „Zájemce nejprve zaujme exteriér vozidla, ale nakonec se stejně zamiluje do interiéru – kde stráví většinu času. Takže pro nás bylo nejdůležitější navrhnout pro EV6 inspirující vnitřní prostor. Věříme, že EV6 může zákazníky inspirovat tím, že bude posilovat jejich kreativitu.“

Jedním z nejmarkantnějších prvků je hladce začleněná zakřivená obrazovka systému palubního infotainmentu. Jednoduché tvary širokoúhlé obrazovky v kombinaci s přístrojovou deskou evokují v interiéru otevřenou atmosféru.

Štíhlá, lehká a moderní relaxační sedadla jsou čalouněna moderní, opticky zajímavou a odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů – v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví.

EV6 nabízí promyšlené a všestranné řešení interiéru a bezpočet odkládacích prostor po celé kabině, jakožto i zavazadelník o objemu 520 litrů (podle VDA) při nesklopených zadních sedadlech. Sklopením sedadel druhé řady lze prostor pro náklad zvětšit přibližně na 1300 litrů. Vůz disponuje i předním kufrem s dalšími 52 litry (provedení 2WD), resp. 20 litry (AWD).

 

Elektrický pohon

Dlouhý dojezd, pohon všech kol a nulové emise

Zájemci o EV6 mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi vč. vysokonapěťových akumulátorových modulů pro dlouhý dojezd (77,4 kWh), resp. standardní dojezd (58,0 kWh). Provedení EV6 GT-Line se nabízí s oběma typy akumulátorového modulu; EV6 GT bude v nabídce výhradně s akumulátorovým modulem pro dlouhý dojezd. Jde o prvním elektromobil značky Kia, u nějž může zákazník vybírat mezi pohonem předních kol (2WD) a stálým pohonem všech kol (AWD). Pohon AWD přitom zprostředkuje rozšířené dynamické schopnosti vozu i za těch nejnáročnějších jízdních podmínek.

EV6 s pohonem 2WD a akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh ujede na jedno nabití přes 510 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). EV6 s pohonem AWD a točivým momentem až 605 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 77,4 kWh napájí elektromotor o výkonu 168 kW (229 k) pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 239 kW (325 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.

EV6 s akumulátorem o kapacitě 58,0 kWh akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy; provedení AWD disponuje maximálním točivým momentem 605 Nm. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh napájí elektromotor o výkonu 125 kW pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 173 kW (235 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.

 

Flexibilní podvozková platforma pro schopný elektrický pohon

Nová vyhrazená platforma E-GMP zjednodušuje konstrukci cestou modularizace a standardizace, čímž dovoluje rychlý a flexibilní vývoj produktů s různorodými vlastnostmi. Tento způsob vývoje také dokáže reagovat na různorodé zákaznické požadavky ohledně výkonových charakteristik, a to i v rámci jediné modelové řady, jako např. EV6.

EV6 GT s dvojicí elektromotorů 430 kW posouvá elektrické jízdní schopnosti na novou úroveň. Verze GT s pohonem AWD a maximálním točivým momentem 740 Nm impozantně akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h (předběžné cílové hodnoty). Elektronický samosvorný diferenciál, jenž se nabízí výhradně pro verzi EV6 GT, zprostředkuje řidiči sebejisté ovládání a agilní jízdní vlastnosti za všech podmínek.

„EV6 v provedení GT, spojující pozoruhodně rychlé nabíjení a mimořádné výkony při akceleraci na úrovni supersportů, prokazuje naše vedoucí postavení na poli vývoje. Díky naší vyhrazené platformě EV není třeba uchylovat se ke kompromisům mezi inspirující prostorností a jízdními schopnostmi,“ uvedl Albert Biermann, prezident a šéf divize R&D společnosti HMG.

 

Ultra rychlé nabíjení 800 V

Nabití na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut; nová funkce V2L (Vehicle-to-Load)

Platforma EV6 standardně podporuje 800V i 400V nabíjení bez nutnosti používat další součásti nebo adaptéry. Vozidlo lze v rychlém režimu nabít z 10 na 80 procent kapacity již za 18 minut (u všech provedení), resp. během necelých 4,5 minuty prodloužit dojezd vozidla o 100 km (provedení 2WD s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh).

Systém nabíjení vozidla je díky integrované jednotce řízení nabíjení (ICCU) flexibilnější než v případě akumulátorových elektromobilů předchozí generace. Jednotka ICCU podporuje novou funkci V2L (Vehicle-to-Load – od vozidla ke spotřebiči) pro tok energie z akumulátoru vozidla ke spotřebiči. Funkce V2L nabízí výkon až 3,6 kW, a může tak napájet např. 55" televizi a jednotku klimatizace po více než 24 hodin. Uvedený systém lze v případě potřeby použít i k dobití jiného elektromobilu.

Pokud je akumulátor nabitý alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg. K tomu je zde funkce V2L, a tak si majitel EV6 může přibalit kompletní výbavu na expedici za město s přáteli nebo rodinou, a vše přitom absolvovat zcela bez emisí.

 

Rekuperace energie

Maximální dojezd a hospodárnost

EV6 je vybaveno technologiemi pro rekuperaci energie ve prospěch maximálního dojezdu. Sem patří nejnovější generace energeticky účinného tepelného čerpadla, které získává odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla. Vůz díky tomu i při teplotě -7 °C vykazuje 80 % dojezdu odpovídajícího teplotě 25 °C.

EV6 kromě toho používá nejnovější generaci systému chytrého rekuperačního brzdění Kia, ovládaného pomocí páček pod volantem, kdy řidič snadno a rychle zpomaluje vozidlo a rekuperuje kinetickou energii ve prospěch dojezdu při co nejmenší spotřebě elektřiny. V závislosti na požadované úrovni rekuperace může řidič volit ze šesti úrovní rekuperačního brzdění (žádné, 1 až 3, režim ‚i-PEDAL‘ nebo režim ‚auto‘). V režimu jediného pedálu ‚i-PEDAL‘ získává vozidlo při brzdění maximum energie, a řidič tak může vůz jemně zastavit bez použití brzdového pedálu.

 

Technologie

Nové funkce palubní konektivity a infotainmentu pro novou éru elektromobility

EV6 představuje sestavu technologií na podporu bezpečnosti, konektivity a palubního infotainmentu. Ty byly navrženy tak, aby zvýšily bezpečnost cestování, usnadnily mobilitu a zamezily zbytečnému stresu.

Špičkový systém palubního infotainmentu zahrnuje dvojici 12" displejů. Zakřivené displeje EV6 používají TFT panel nové konstrukce a propracovanou technologií k potlačení vlivu světla. Přístrojový štít je propojen se systémem infotainmentu tak, jako by tvořil jediné těleso pod vyztuženým sklem. Obrazovka táhnoucí se od volantu napříč středem vozidla zahrnuje digitální přístrojový štít před řidičem a systém palubního infotainmentu nad středovým panelem.

EV6 rovněž používá head-up displej s podporou rozšířené reality (AR), který promítá klíčové údaje vozidla do oblasti základny čelního skla v zorném poli řidiče. Uvedený systém zobrazuje varování vyspělých systémů na podporu řízení, informace o rychlosti vozidla a pokyny navigace k odbočování.

Prvky výbavy na přání zahrnují i výkonný systém prostorového ozvučení Meridian® se 14 reproduktory (poprvé v rámci elektromobilů Kia), zprostředkující navýsost pohlcující zážitky při poslechu hudby. Audiosystém se 14 reproduktory byl navržen specialisty firmy Meridian a zahrnuje hned několik vlastních technologií digitálního zpracování signálu (DSP) tohoto britského průkopníka audio průmyslu. EV6 ctí základní filozofický koncept ozvučení firmy Meridian, a tak se zákazníci mohou těšit na přirozenou, realistickou a originální akustiku celé kabiny.

Systém reproduktorů rovněž nabízí aktivní akustický systém (ASD); tato nově vyvinutá funkce Kia se ovládá přes uživatelské rozhraní a poskytuje řidiči zvukovou zpětnou vazbu informující o rychlosti vozidla.

 

Bezpečnost a praktické zaměření

Vyspělý systém na podporu řízení s dálkově ovládaným inteligentním parkovacím asistentem

Model EV6 s paketem vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS) přináší bezpečnost a funkčnost na vrcholu třídy. Tyto systémy pomáhají eliminovat celou řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a nepřetržitě chrání posádku i další účastníky silničního provozu.

Asistent pro bezpečné vystupování (SEA) pomáhá při vystupování z EV6 vyhnout se střetu s vozidlem blížícím se zezadu. Když pasažér po zastavení vozu otevře dveře a systém rozpozná jiné vozidlo blížící se zezadu, aktivuje se výstraha. Systém SEA rovněž pomáhá blokovat zadní dveře prostřednictvím elektronické dětské pojistky.

Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu. Během jízdy lze LFA zapínat a vypínat stiskem tlačítka.

Asistent pro jízdu na dálnici 2 (HDA 2) udržuje na dálnici přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a rovněž pomáhá udržovat vůz uprostřed daného pruhu (dokonce i v zatáčkách). Pokud HDA 2 rozpozná ve vedlejším pruhu blízko jedoucí vozidlo, pomůže zkorigovat trajektorii EV6 ke zmírnění rizika kolize. Dále je možné klepnutím na páčku směrového ukazatele přejet s vozem do příslušného pruhu (podmínkou jsou ruce řidiče na volantu a rychlost jízdy nad stanovené minimum).

Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA) pomáhá na dálku zaparkovat nebo vyjet z parkovacího místa, kdy řidič ovládá EV6 mimo kabinu vozidla.

 

  

Poznámky pro redaktory

*Veškeré technické informace obsažené v této tiskové zprávě odpovídají dni vzniku (30. března 2021) a zakládají se na očekávaných údajích před homologací. Finální hodnoty budou potvrzeny po provedení homologace.

*Využitelnost funkcí EV6 může záviset na konkrétní zemi/regionu.

EV6 Technické specifikace:

Rozměry

(provedení pro Evropu)

EV6

EV6 GT-Line

EV6 GT

Rozvor

2900 mm

2900 mm

2900 mm

Délka

4680 mm

4695 mm

4695 mm

Šířka

1880 mm

1890 mm

1890 mm

Výška

1550 mm

1550 mm

1545 mm

Zavazadelník

Objem zavazadlového prostoru

*EV6 / EV6 GT-Line

520 l

1300 l (*po úplném sklopení zadních sedadel)

Přední zavazadelník

 

Provedení mimo Severní Ameriku:
52 l (2WD) nebo 20 l (AWD)

*Provedení pro Severní Ameriku:
20 l (AWD i 2WD)

Jízdní výkony

Platforma

E-GMP (Electric-Global Modular Platform)

 

 

 

EV6


EV6

GT-Line

 

Verze Long Range
(prodloužený dojezd)

Akumulátor o kapacitě 77,4 kWh

AWD

Výkon

239 kW (komb. přední a zadní)

Točivý moment

605 Nm (komb. přední a zadní)

2WD

Výkon

168 kW (zadní)

Točivý moment

350 Nm (zadní)

 

Verze Standard Range
(standardní dojezd)

Akumulátor o kapacitě 58,0 kWh

AWD

Výkon

173 kW (komb. přední a zadní)

Točivý moment

605 Nm (komb. přední a zadní)

2WD

Výkon

125 kW (zadní)

Točivý moment

350 Nm (zadní)

EV6

GT

Verze Long Range
(prodloužený dojezd)

Akumulátor o kapacitě 77,4 kWh

AWD

Výkon

430 kW (komb. přední a zadní)

Točivý moment

740 Nm (komb. přední a zadní)

Klíčové vlastnosti

Podporovaná dobíjecí infrastruktura

Nabíjení 400 a 800 V nabíjení (nevyžaduje dodatečný adaptér)

Ultra rychlé nabíjení (800 V)

Nabití z 10 na 80 % kapacity za 18 minut

Prodloužení dojezdu o 100 km (podle WLTP) za 4,5 minuty nabíjení

* Specifikace a vlastnosti uvedené v této tiskové zprávě se v jednotlivých zemích/regionech mohou lišit.